Adolescent amb conflictes
Bona tarda! Bé, jo no sabria molt bé com fer això d'escriure una consulta, ho intentaré, però. A veure, fa prop de mig any vaig conèixer a un noi (jo soc noi també) i em va agradar bastant, vam quedar, ens agradàvem, i en fi, vam començar a ser "algo", no novios, si no algo entre novios i amics. La cosa està en que ell sempre ha sigut molt afectuós, molt atent, m'ha demostrat moltes coses, que realment m'estima. El problema sempre ha sigut que per part meva jo mai he sabut cóm tractar-lo, sempre he sigut bastant insensible, egoista, pasota, i no m'agrada gens això, perquè jo l'estimo moltíssim, i ell ja està cansat de que tothom sigui igual de insensible i egoista amb ell, i que jo ho sigui es encara mes dur per a ell. La veritat, no sé del tot què consultar-vos, però només vull una solució per poder deixar de ser tant egoista i tant injust amb ell, com fer que les coses que son poc importants i poso per davant d'ell desapareguin, com poder estar a gust amb ell sense por a ficar jo la pota amb qualsevol comentari. Necessito solucions, la meva vida cau per moments, sobretot ara que he perdut al meu millor amic, tinc problemes amb aquest noi i no tinc gairebé ningú més que ell, i això m'està fent consumir-me per dins... Espero pugueu ajudar-me, moltíssimes gràcies.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs mira, amb el que comentes et diría que un bon primer pas ja seria explicar-li que et sents així. Exactament el que dius en la consulta és una bona manera perquè ell et pugui entendre. Si aconseguim posar-nos al lloc de l'altre és més fàcil entendre'ns i comunicar-nos. Podeu també parlar de situacions en les que hi hagi hagut desacord i fer pactes, o pensar també en que a vegades tots ens podem equivocar, però llavors ha de valdrà la pena saber disculpar-se i acceptar l'error de l'altre i les disculpes. Heu de veure la part de responsabilitat que els dos teniu en el problema. La teva responsabilitat pot ser canviar formes de comunicació o no deixar passar sempre les coses abans que ell, tot això que estem dient. Intenta-ho, l'empatia (posar-nos al lloc de l'altre) és una bona amiga! Endavant! ELi Aulet www.interpersonal.cat