A CASA MEVA M'ODIEN!!
Sóc la gran de 3 germans, i aquest estiu els meus pares han agafat una noia Au Pair perquè ens faci de cangur i parlem en francès durant 1 mes. Aquest serà el 3r any que en tenim una i jo no en vull tenir, els hi he dit mil vegades que no em cal, em puc quedar sola a casa o anar a un casal, pero no em fan cas... El primer dia ens vam comportar i ens ho vam passar força bé, però a partir del segon dia la noia va agafar confiança i ens va obligar a anar a la piscina, quan ni el meu germà petit ni jo volíem, i va ser culpa meva d'haver-lo fet cambiar d'opinió... El meu pare no és a casa, i la meva mare em fot totes les culpes a mi, fa dos dies que no faig res amb els altres, em quedo sola a casa, però continuen provocant-me i posant-me les culpes. Intento quedar amb amigues per oblidar-los però totes han marxat de vacances...
Què puc fer per millorar aquesta situació??
Ajuda sisplaau!!
Elena Crespi

Hola guapa!
Doncs ha arribat el moment d'intentar parlar amb els teus pares de manera diferent de com ho has intentat fer ara.
Has de reunir tota la maduresa i la tranquil·litat que tinguis per explica'ls-hi com et sents.
Agafa paper i boli i escriu-ho, ordena-ho, posa-ho amb bones paraules i, si cal, els hi llegeixes per no desviar-te.
Explica'ls-hi qu eper tu és molt important el que els hi diràs i que necessites una mica de suport per part seva.
I escolta el que ells et diguin, demana'ls-hi que t'expliquin per què prenen les decicions que prenen i potser també entens algunes coses.
Tu parla quan et toqui i demana que ells parin les orelles i no et diguin res fins que acabis i llavors demana'ls-hi a ells que t'expliquin i sigues tu la que escoltes sense interrompre'ls. I llavors podreu iniciar una mica de debat sobre el què fer...
No serà fàcil però t'animem a que ho facis!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81