M'estic obsessionant cada vegada més amb el meu pes
Des de fa dues setmanes o així he començat a mirar pàgines de gent anorèctica a instagram, m'he adonat de que m'agradaria molt més estar esquelètica que no pas com estic ara. Peso 49 kg i medeixo 166 cm (16 anys). M'he posat uns objectius. El meu objectiu final és pesar 40 kg.
També es veritat que aquests últims dos anys he menjat moltes galetes i coses no saludables, per tant la meva panxa té molt greix. Ara estic parant de menjar coses no saludables i m'estic saltant els àpats quan no hi són els pares.
M'hauria de preocupar?
Laura Medrano

Hola!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns i ser tant sincera.
Veuràs, la gran majoria d'aquestes pàgines que hi ha a Internet i a Instagram són pàgines escrites per persones que estan patint un trastorn de la conducta alimentària, per tant mirar-les no et fa cap bé i poden incitar-te a voler fer/ aconseguir coses que no són gens saludables.
Els trastorns de la conducta alimentària són malalties greus, i si veus que t'estàs obsessionant amb el tema, si que hauries de demanar ajuda i preocupar-te de seguir els consells de professionals (i no de persones que no coneixes de res i que no són professionals de la salut, sinó persones malaltes).
Ara bé, l'important aquí és com et sents i com estàs vivint aquesta situació. Què penses tu que et pot aportar baixar de pes? Quins canvis esperes aconseguir?
Si vols que en parlem un dia, pots trucar-nos a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB). El nostre telèfon és el 93 454 91 09.
Una abraçada,
Laura Medrano