TDR
Bon dia adolescents.cat!
Ens agradaria demanar-vos ajuda pel nostre treball de recerca de batxillerat. Som dues estudiants del Frederic Mistral-Tècnic Eulalia i estem treballant en un taller per adolescents de 13 i 14 anys (2n d’ESO).
El nostre estudi es basa en l’autoestima dels joves i diferents qüestions relacionades.
Llavors, la nostre pregunta és si ens podríeu dir quines són les coses que més els hi interessa, de quins temes busquen més i de que tenen més preguntes.
Moltísimes gràcies!
Anna Bassa i Cristina Cirera
InterPersonal

Hola!
És fantàstic veure com hi ha persones interessades en l'autoestima i el benestar dels altres. Des de tot l'equip us felicitem! Podeu estar orgulloses de vosaltres!
A veure, a grans trets, les preguntes que generen més preocupació (gairebé el 50% de les consultes que entren a psicologia!) estan relacionades amb l'amor:
- poden ser per saber si el noi o la noia ens envia senyals d'atracció o no (9%)
- Algunes relacionades amb com iniciar una conversa o el primer contacte amb la persona que ens agrada (7%)
- També hi ha preguntes sobres el desamor: com oblidar una persona? He de continuar lluitant per ella? Com puc fer per recuperar-la? (9%)
- Hi ha altres que impliquen també un amic o amiga, quan confonem l'amor i l'amistat (6%)
- i la resta no es poden englobar en cap categoria (15%) com per exemple les discussions de parella, els dubtes sobre si continuar una relació....
La següent categoria que genera més dubtes és la relacionada amb dificultats personals (16%) on hi trobem preguntes de tot tipus: com evitar la timidesa?, tenir baixa autoestima, ansietat, pensar que tot és molt negre (quan tenim molts temes agrupats), i també algunes consultes que ens alerten més com les autolesions o l'estat d'ànim baix.
Finalment, el tercer tipus de preguntes té a veure amb els amics, (11%) on surten sobretot temes de discussió, de baralles, de por a perdre alguna amistat....
Aquestes són les més habituals. Esperem haver-vos ajudat una miqueta amb el vostre treball :)
Molts ànims!!
Laia Sala