Plena de dubtes!!
Hola!! Bé, tinc moltes qüestions a fer:
- No m'agrada anar sola als llocs o fer coses sola, i això m'impedeix fer coses que realment vull fer. Em fa ràbia que em passi perque per culpa d'aquest "problema" deixo d'apuntar-me a extraescolars o coses per l'estil. Encara que haig de dir, que he millorat una mica en el que es refereix a anar sola pel carrer; abans gairebé m'agafaven atacs de pànic, però ara encara que no estic a gust del tot, vaig molt més tranquil·la.
- M'agradaria començar a treballar, però sóc una noia molt tímida i em poso nerviosa de seguida. Així, que no sé per on podria començar. He estat mirant per Internet per treballar a tendes de roba com Zara, Bershka, etc, a demés a prop d'on visc hi ha una pastisseria on m'encantaria treballar (però tornem als meus "problemes" pels que no m'atreveixo a fer-ho...).
A part, la meva mare diu que per això de no haver treballat mai abans, em farien fer els treballs més durs... I no sé...
- Les meves amigues de tota la vida estan diferents amb mi. No m'expliquen res, i això em fa mal. Sobretot una d'elles a la que anomenarem X. Ahir vam quedar i X va començar a dir-li a una altra noia (Y) que li havia d'explicar una cosa. Llavors una altra amiga i jo li vam dir que per que a nosaltres no, però no va contestar. L'altra amiga meva va enfadar-se amb X i Y. Jo no perque ja estic acostumada a que m'ho facin, però m'estic faltant de debò de X.
X sempre vol ser el centre d'atenció i deixa malament a tothom, a demés critica a les espatlles i sempre vol assabentar-se de tot (i no sé com ho fa, que ho aconsegueix). I a més ella pot fer el que vulgui, encara que a tu no t'agradi; però si passa al revés s'enfada i deixa de parlar-te.
De debò que no sé per que és així (però ella es pensa que no es així), que faig? He parlat amb els meus pares sobre ella i m'han dit que ja trobaré més amigues, que ja les tinc, però en realitat per una part em sap greu deixar de ser amiga seva per que ens coneixem de sempre i sé com és, jo acabaria sent la dolenta de la pel·lícula; però per l'altre costat cada vegada em sento menys a gust amb ella.
Es que no sé què fer, només em parla quan li interessa alguna cosa de mi. Abans erem millors amigues, però em deixava plantada i al final vaig acabar buscant-me a altres persones. Potser ara hauria de fer el mateix, buscar a altres persones... El problema és que ella està al mig de tot...
Mare meva... Creieu que és una amiga tòxica??
Ajudeu-me, què puc fer amb aquesta "amistat"??
- A la meva millor amiga li agrada molt un noi que crec que és una influència dolenta per a ella. El problema és que amb ella es comporta diferent de com el pinten les altres persones, però després va liant-se amb la primera noia que passa... Això ella no ho sap, però no sé si li hauria d'explicar... Tinc por de fer-li mal dient-li, encara que és pel seu bé. A part se suposa que jo no sé res de que ell va liar-se amb una noia de la meva classe (jo no conec el noi, només de vista), i això em fa dubtar més sobre que fer... En part vull dir-li perque jo he passat per una situació molt similar (i NINGÚ ho sap, així que podria ser a la primera persona que li digués, però no sé que fer perque em fa por el que pugui pensar. Porto enamorada d'un noi moltíssim temps... Li dic el que sento (a la meva millor amiga)? En part crec que seria el millor, em treuria un pes de sobre... Però no sé... Què creieu que és el millor?? No em digueu que dir-li el que sento al noi, perque ni jo mateixa sé el que sento per ell ara mateix, ha canviat moltíssim. Això provoca que no m'agradi, però si que segueixi enamorada d'ell... I potser si li explico a ella em pot ajudar...)
- M'encantaria fer voluntariat, però soc una persona molt empàtica i potser ho passaria una mica malament. Però m'agrada molt ajudar les altres persones...
-No tinc xarxes socials perque no en vull, però per una altra part si m'agradaria fer-me instagram perque m'encanta fer fotografies. El que em fa por és poder tenir algun problema amb algú on-line, no sé... I totes les meves amigues m'insisteixen moltíssim en que em faci... Però tampoc em fa gràcia que hi hagi fotos meves a la xarxa (encara que les meves amigues pensen fotos amb mi al seu instagram...). Què puc fer?
Moltíssimes gràcies per tot. Espero que resolgueu tots els meus dubtes.
Elena Crespi

Yoyomi! gràcies per les teves preguntes. Les anirem responent una a una:
-Per poder vèncer aquesta por has d'anar mica en mica, psa't reptes petits: ara ja surts al carrer sola, per tant, quin seria el proper petit pas que et diria que estàs evolucionant en positiu? No escullis un pas molt gran eh! quan tinguis ben clar quin seria aquest petit pas que et costaria una mica però que potser t'hi pots enfrontar... endavant... i mica en mica qui sap si t'apuntaràs a alguna extraescolar fantàstica i coneixeràs un munt de gent interessant.
-Sempre hi ha un primer moment per començar a treballar i el que et recomanem é sque busquis algun lloc petitó on puguis anar perdent les teves pors mica en mica! endavant!
-Pot ser una amistat tòxica, sobretot perquè et porta més mals de caps que alegries. Per tant, podries parlar amb ella i comentar-li que no estàs bé o pots començar a assimilar que ella funciona d'aquesta manera i que tu no tens perquè seguir-li el joc...
-Sobre el noi que t'agrada: fins que no estiguis convençuda no facis cap pas. Sobre la teva amiga, li pots dir que tens por sense dir-li necessàriament el que saps d'aquest noi. Parla amb ella i estigues al seu costat si mai et necessita.
-El voluntariat és una experiència xula. Comença per alguna temàtica que puguis anar assimilant i que no t'afecti tant!
-Pots fer-te un instagram on no hi pengis fotos teves i on omés hi pengis les fotografies que tu facis de les coses que t'agrada fotografiar...
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81