Abril, el cor a mil. Juny, tanco el puny. [2/4/16]
Bon dia adolescents.
El 2 d'abril vaig començar a sortir amb un noi. Era una relació a distancia en que ens passàvem els dies esperant l'estiu per veure'ns sense haver de preocupar-nos pels examens. Duran els 3 mesos hem estat sortint i tornant, la majoria de vegades trencava jo per tonteries i al cap de poc tornàvem. El dia de Sant Joan vaig trencar perquè ell deia que estava al meu poble però no ens veiem i portava així uns quants dies. Jo em vaig cansar d'anar al seu darrere i ell fer com si res. Aquests dies (després de trencar per últim cop) els meus amics i amigues m'han intentat ajudar, cada dia he quedat amb ells per ocupar el temps, ja que encara que hagi sigut jo que he tallat me fa mal. El mateix 24 ell va dir-me que l'oblidés i que no li parlés més, és obvi que jo he respectat el que em va dir, i no hem parlat més des de llavors. El cas és que quan estic amb amics estic bé, però quan ve la nit... bff es que no puc... intento llegir, escoltar música, em repeteixo que ho he fet bé i que és millor així, però els records són com una pedregada. Sé que ara ell està amb una noia de Lleida i això encara em fa més mal. Ja no sé què més fer per "disminuir" el dolor, a més em menjo el cap preguntant-me si he fet bé o no deixant-lo i com que també l'estimo penso diverses formes de tornar amb ell. Els meus pares sabien que estava sortint amb ell, però ara no sóc capaç de dir-lis que això ja forma part del passat. M'agradaria estar amb la meva cosina perquè potser amb ella seria més fàcil, però els meus pares diuen que ara no em portaran amb ma cosina ja que els seus pares treballen i per no portar feina...
Porto tot l'any esperant l'estiu i ara, el que donaria per tornar al mes d'Abril...
He fet bé deixant-lo?
Què puc fer per no pensar en ell a la nit o quan estic sola?
Què puc fer per convèncer als meus pares de passar una setmana amb ma cosina?
Com puc fer desaparèixer aquest sentiment de culpabilitat que tinc?
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per la teva consulta. Entenem la teva preocupació i els teus dubtes, però has pres una bona decisió!
Ningú mereix lluitar per una relació que un dels dos no vol mantenir. Aquest noi no va mostrar gens d'interès per quedar amb tu, i això és una falta de respecte que no pots permetre!
Sabem que fa mal quan es talla una relació, però estàs fent el correcte: quedar amb els teus amics, buscar el recolzament de la família.... Intenta mantenir la distància física (no quedar amb ell), la distància virtual (deixar de seguir-lo a les xarxes socials) i la distància mental (posar el focus en tu i en allò que et fa sentir bé).
Pel que fa a veure la teva cosina, potser seria interessant que fossis sincera amb els teus pares. Si ells veuen que tu necessites estar amb la teva cosina, és possible que tornin a valorar la situació.
No t'has de sentir culpable per haver pres una decisió per estar millor. No es pot mantenir una relació que no et fa sentir bé....
Una abraçada molt forta!
Laia Sala