Engreixarse 903
Hola voldria que em donguessim Consell sobre ke puc fer ja que durant estic nerviosa o ma burreixo menjo molt i després els meus pares em diuen que estic en una edat en la cual es me fàcil engreixar i després em sentu malament ja que vull sentir-me be em mi mateixa i quant menjo molt no u aconsegueixo
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
En primer lloc no és cert que estiguis en una edat en que sigui fàcil engreixar-te. Tot el contrari, durant l’adolescència teniu el metabolisme molt actiu i normalment per molt que mengeu bastant ho cremeu ràpid. Tot i així, evidentment depèn de la predisposició genètica de cada persona.
Pel que expliques, quan sents emocions desagradables com l’avorriment o els nervis el que fas és intentar calmar-ho amb el menjar. Aleshores menges i després penses que t’has descontrolat i et sents culpable. Cosa que és una altre emoció desagradable, que possiblement et proti a menjar un altre cop.... és com un cercle viciós.
Bé, el que has d’intentar és aprendre a gestionar les teves emocions amb altres coses que no sigui el menjar. Busca estratègies que et vagin bé. Si t’avorreixes truca a una amiga, surt a donar una volta, mira una pel•lícula, etc. Si estàs nerviosa també pots fer això, pots escriure-ho en una llibreta (sembla una tonteria però va bé), o fer manualitats, pintar mandales, etc.
La idea és que no relacionis les teves emocions amb el menjar.
Intenta-ho i si veus que no te’n surts torna a enviar-nos una consulta i en seguim parlant.
Una abraçada
Carlota López Ballestar