Menjo molt no faig eaport i estic prim
Menjo molt, hi han dies que potser em menjo 5 plats fins adalt nomes per dinar, però per berenar i esmorzar menjo molta donuts i coses aixi de "comida basura" i si dino amb els amics tambe dino "comida basura", no faig ningun esport desde l'any pasat, i no engordo, i estic prim, tinc una miqueta de panxeta pero no eatic gordo i nose si pot ser un problema d'allo que tenim al coll que controla l'alimentacio.
(Nose si es igual pels nois i per les noies pero per si de cas el meu cos es de noia)
Carlota López Ballestar

Hola guapo!
Moltes gràcies per escriure. Pel que expliques sembla que tens una predisposició genètica a estar prim i tinguis un metabolisme molt actiu de manera que segurament et serà difícil augmentar de pes. Has de deixar-te temps per seguir creixent i per això és important que no t’obsessionis i que no comencis a alterar la teva alimentació ni el teu cos.
Pel que has escrit el que has intentat és menjar en excés, especialment menjars molt calòrics o de consum esporàdic. A més, no fas esport, no sé si amb l’instancio de no baixar més de pes.
Això que expliques del coll està relacionat amb les hormones i amb el sistema endocrí, és quan a la persona no li funciona bé el tiroides. Això és igual per nois que per noies, però una de les coses que notaries és que perds pes, no que no t’engreixes. Tot i així si tens dubtes el millor que pots fer és demanar hora al metge i que et faci una revisió i et miri el tiroides.
A nivell d’alimentació, el primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia, però àpats normals no de 5 plats. En el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc. Menjar proteïnes en excés és molt dolent per el pàncrees i el fetge, no ho facis ja que no aconseguiràs res més que empitjorar la teva salut.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
També penso que és necessari que facis esport, ara que venen les vacances és molt bona època per provar esports nous que et motivin.
Espero que la resposta t’hagi ajudat.
Sinó pots enviar-nos tots els dubtes que tinguis.
Una abraçada
Carlota López Ballestar