no m'agrado gens
el que em pasa es que estic fartaa de mirarme al mirall i veure que estic gorda ( de panxa estic bé) peso 46_47 kilos no se ara mateix no estic segura i medeixo 1'50 amb 14 anys... el que pasa es que tinc unes cames MASSA grans es a dir d'adalt estic bé de panxa i tot... pero tinc unes caderes exageradament grans i no m'agrada gens :( em fa rabiaa i si em podeu donar algun consell per aprimar de cames??m de caderes per ser exactes..... MERCI!!
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns per demanar ajuda.
Em sap molt greu que et sentis tant malament amb tu mateixa i que diguis que estàs gorda i sents tanta ràbia. Segons el que ens has dit que mesures i peses, estàs dins el que es considera un pes saludable, de forma que probablement el problema que tens no és de pes, sinó de com et veus i valores a tu mateixa.
A mida que les dones ens desenvolupem físicament (cosa inevitable ja que estàs en plena adolescència), el cos va agafant una forma o una altra. De la mateixa manera que els pits creixen i augmentem en alçada, les caderes també es fan més amples. El motiu està clar: per poder tenir fills i seguir amb l'espècie humana. Si això no fos així i les dones tinguessin la cadera d'una nena de 9 anys, els humans ens extingiríem.
Dit això, has d'acceptar que el teu cos va agafant aquesta forma i que potser per genètica tu tens tendència a que se t'acumuli més el greix a les cuixes, en canvi hi ha altres noies on se'ls hi acumula a la panxa, i altres al cul... Això no podem triar-ho i la forma de sentir-nos a gust amb nosaltres és acceptant el cos que tenim i combinar-ho amb un estil de vida saludable.
Pots intentar fer exercicis per treballar i modificar cuixes, però has de saber que per veure resultats i notar les cames més tonificades "i en forma" hauràs de ser constant i regular, ja que hauran de passar uns quants mesos per a notar canvis. Exemples d'exercicis que pots fer a casa són aquests que els redactors d'Adolecents.cat van publicar fa temps:
Altes esports que pots practicar (i que són més divertits que no els exercicis d'abans) són fer bicicleta o running, saltar a corda de tant en tant o simplement acostumar-te a pujar i baixar SEMPRE per les escales. Serà una forma de fer exercici sense donar-te compte i pràcticament sense esforç.
Una abraçada!
Laura Medrano