És normal?
Hola!
Tots els amics que tinc beuen, la majoria fumen i ni ha pocs que no fumin porrus.
Si sóc sincera jo avans també bebia (sense pasar-me) peró ho vaig deixar i desde aixó porto casi 1any sense beure gens.
Cada vegada que estic amb els meus amics m'ofereixen cigarros i a vegades porrus. Jo MAI he fumat res i no tinc ganes i quan s'ho dic o bé no s'ho creuen o m'ofereixen més.
Sempre els hi dic que no, la veritat és que ni tan sols tinc ganes de provar-ho, és normal que no tingui curiositat?
Elena Crespi

Hola anònima! Com estàs?
El que ens expliques és una situació que segurament viuen molts i moltes adolescents.
Sembla que a l’adolescència s’ha de tenir curiositat per provar tot tipus de substàncies i potser hi ha qui, com tu, realment no en té ganes.
I et volem felicitar perquè estàs prenent una decisió madura i responsable. I, a més, estàs suportant la pressió de que el grup et digui que ho provis i tu et mantinguis en no provar-ho. Això que estàs fent és molt difícil i no tothom ho pot aconseguir, per tant, enhorabona!
Més enllà de si tens curiositat o no, has pres la determinació de no deixar que això t’influeixi i has deixat de consumir alcohol i no fumar ni tabac ni porros. I això et permetrà viure d’una manera més autèntica tot el que et passi. No distorsionaràs la realitat sota el consum de cap substància, no alteraràs la teva consciència, evitaràs riscos associats al consum de drogues... senzillament seràs tu. I això és molt important.
Per tant, independentment de la pressió que rebis del grup, enhorabona per la decisió que has pres.
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81