no magrada el meu cos
peso 61kg i medeixo 1,61m. Se que em direu que tinc un pes normal i aixo, pero no em sento agust amb el meu cos, tinc estries i celulitis, magradaria treure-ho perque ara ve l'estiu i no vull que es veigin. tambe tinc molta grassa entre les cames i magradaria saber com es treu.
intento fer esport 4 vegades s la semana i menjar el mes saludable possible pero cada cop m'engreixo mes
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori. Com tu ja has dit estàs en el teu pes adequat, en la franja del normopes i per tant no has de perdre pes. Això no significa que et sentis bé, sé perfectament que encara que et digui això no canvia com et sents amb tu mateixa.
Com suposo que has llegit per aquí alguna vegada el pes i la forma del cos ens venen donats per la nostra predisposició genètica. Pel que expliques, segurament la zona en la que més se t’acumula és a les cames. En aquest cas el que et recomano és que facis l’esport recomanat (3 dies a la setmana + educació física) i que hi hagi força treball de cames. Tot això ha d’estar combinat en menjar equilibradament. Aquestes son les pautes a seguir:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Per altre banda, ens preguntes sobre les estries i la cel•lulitis.
Les estries son una ruptura que és fa dins la pell. Tot i que siguin molt molestes, no les podem eliminar a no ser que fem un tractament de cirurgia estètica amb làser. Les cremes que podem trobar ens ajuden a poder ajudar a que no surtin i quan acaben de sortir poden dissimular-se una mica, però un cop surten ja no marxen. Quan son molt recents poden reduir-se molt.
Per intentar evitar-les has de beure l’aigua necessària (1,5-2 litres al dia), hidratar-te bé la pell posant-te crema hidratant, intentar no fer canvis de pes bruscos i fer-te massatges a les zones on t’acostumen a sortir per millorar la teva circulació. Tot i així moltes vegades és difícil evitar que surtin o aconseguir que es vegin menys. A l’adolescència quan surten tendeix a ser per canvis hormonals o en moments en que feu una estirada important. També pots comprar una crema per les estries, que et pot ajudar a dissimular-les.
Tot i així, pensa que quasi totes les persones tenen estries i que ara més que obsessionar-te en eliminar-les el que has d’intentar és que no en surtin més tenint un bon estil de vida:
-menjant de manera equilibrada
-fent esport
-beure 1,5-2 litres d’aigua
-posant-te crema hidratant
-fer-te massatges per millorar la circulació
-evitant fer canvis bruscos de pes
La cel•lulitis també és molt freqüent, tant en els nois com en les noies, però en el cas de les noies pensa que la tenen el 95%. Aquesta pot aparèixer per diferents causes com temes hormonals i per tenir una vida molt sedentària però les causes principals son els problemes de circulació i la mateixa predisposició genètica. A més, el tabac, l’alcohol i les pastilles anticonceptives tendeixen a afavorir l’aparició de la cel•lulitis perquè empitjoren la circulació.
En aquest cas et poden anar bé els mateixos consells que t’he donat per les estries. Però també et pot anar bé fer-te dutxes on canviïs la temperatura de l’aigua de freda a calenta, acabant amb la freda. Això fa que s’activi la circulació. També intenta, entre classe i classe no quedar-te assentada, no portar roba molt ajustada i no tenir sempre les cames creuades (l’una sobre l’altre). Semblen coses tontes però fan que empitjori la teva circulació.
Recorda que quasi tothom té tant cel•lulitis com estries i que no pots deixar de estar a gust amb tu per això. Has d’intentar poder anar a la platja o mostrar el teu cos sense donar tanta importància a això... sinó cada vegada et sentiràs pitjor amb tu mateixa. I potser, qui sap... és fixen més en que portes els pantalons a la platja que en les estries que tots tenim!
Espero que tots aquests consells et siguin útils però sobretot intenta millorar la teva autoestima. No hi ha ningú perfecte. No et comparis amb els altres i intenta mirar les coses que si t’agraden de tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar