ESPORT!
No m'agrada fer esport no se'm dona gens bé! Però m'agradaria trobar alguna cosa per fer i estar més en forma... He pensat en el gimnàs, sortir a còrrer... Ja que els esports d'equip i així hi he d'anar totes les hores d'entrenament i en canvi si faig alguna cosa pel meu compte m'ho puc saltar en època d'examens. L'únic problema es que si faig alguna cosa pel meu compte m'ho aniré saltant i estic feta un lio i no sé que fer... Que em recomaneu?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
La teva consulta em sembla molt interessant. Com saps fer esport és molt important i és un hàbit que tenim que aconseguir incorporar en la nostra rutina. S’aconsella fer esport uns 3 dies a la setmana, a més del que feu a l’institut. Hi ha persones que els costa trobar un esport que els hi agradi, sobretot si no és el que se’ls dóna millor fer. En aquest cas el primer consell que et puc donar és que és molt millor fer un esport on hi hagi més gent. No cal que sigui d’equip. Per exemple, si t’apuntes a ballar faràs l’activitat amb més gent però no és un equip com passa amb el bàsquet.
També et recomano que evitis el gimnàs. Tendeix a ser molt avorrit i estar focalitzat només amb el cos i no amb la salut ni en divertir-se.
Per últim, ara et tocarà fer proves fins aconseguir trobar un esport o activitat amb la que et sentis còmode. Potser et sorprens i descobreixes algun esport que t’encanta (o més d’un).
M’has recordat a mi. Jo sempre havia pensat que l’esport no era lo meu, de petita no m’agradava gens educació física, em feia por fer molts dels exercicis i em sentia molt patosa amb els esports. Un estiu em van apuntar a una escola per aprendre a fer verticals, la roda, etc. per sentir-me més segura l’any següent. Vaig trobar un lloc on em sentia molt còmode, vaig conèixer gent i vaig aprendre molt. Allà vaig conèixer el que era el Hip-Hop. En aquell moment no era gens conegut. Vaig començar a provar-ho i em va encantar. En un any vaig passar de no suportar fer esport a que fos el que més m’agradava del món. Em vaig acabar apuntant 3 dies a la setmana i vaig fer un grup d’amic genial. Ja ho veus... sempre pots trobar alguna cosa que t’acabi agradant, es tracta de trobar-la. La sort és que hi ha molts esports i activitats.
T’animo a que experimentis durant aquest estiu i així l’any que ve ja sàpigues que et ve de gust fer!
Una abraçada!
Carlota López Ballestar