Estiu
Bon dia!
Porto un mes fen dieta i esport, m'he aprimat tres quilos però m'agradaria aprimar-me bastant més i cada vegada em costa més.
Tinc molt complexe amb el meu cos. Totes les meves amigues diuen que estic perfectament i que no em cal aprimar-me més, però jo em segueixo veient igual, fins i tot cada dia pitjor.
Dintre d'uns dies vaig amb la meva classe de colònies i ens tindrem que banyar a la piscina, quan m'ho van dir, no em va fer gens de gracia, no m'agrada anar en "bikini" i menys davant dels nois, encara que ells em diguin que estic més que bé.
Que puc fer?
Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori. La veritat és que com no em dones cap dada del teu pes i la teva alçada és complicat poder-te donar una resposta concreta. Penso que és important perdre pes quan tens sobrepès però molts cops ens sentim insatisfets amb el nostre cos i estem en el pes adequat, no sé si és el teu cas però és molt possible. El que és fonamental és que no podem fer una dieta sense mirar tot això abans i sense que un expert ens doni unes pautes a seguir.
Crec que el que t’està passant a tu està més relacionat amb l’autoestima i la percepció que tens del teu aspecte que no amb el pes en si. Sobretot perquè tothom t’està dient que estàs bé i tu ets la única que no t’hi sents. A més, parles de l’angoixa que et dona anar a les colònies i que la resta vegi el teu cos. Pensa que no s’estaran fixant amb tu així que intenta relaxar-te, treure-li importància i gaudirr-les... sinó patiràs pensant tota l’estona en el teu físic i dient-te a tu mateixa missatges negatius.
Per altre banda, és important que intentis mirar quines són les coses que t’agraden de tu i que te les vagis dient a tu mateixa. Quan tenim baixa autoestima ens acostumem a dir sempre coses negatives de nosaltres i això fa que cada vegada ens sentim pitjor. També és important que no et comparis amb altres persones. Quan més et compares pitjor et sents.
Aquí et deixo les pautes a seguir tant d’alimentació com d’esport. Si vols pots enviar-nos una nova consulta, explicant que ets tu, i si ens dius el teu pes i la teva alçada et podrem dir si necessites perdre pes o si estàs bé, que és el més provable.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar