Bull engreixar!!! AJUDEU-ME! +
Hola adolescents!
Soc una noia de 13 anys, amb van detectar la celiaquia als 7 anys.
Medeixo 1'55, i peso 40kilos. Estic bé?? [RESPONGEU AIXO], necessito engreixar??..
Soc bastant primeta, i poc desembolupada.
Hi han dietes o algunes cosses per poder engreixar?? faig esport 2 cops a la setmana, ballo danca, estic creman grases??, aixo fa que amb possi més primeta? Soc de menjar molt, pero amb costa una miqueta...
Necessito consells, merci.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori. Si ens fixem amb el teu pes i amb la teva alçada efectivament veiem que si estàs per sota del pes adequat. Com sempre diem la genètica i la constitució solen marcar molt el nostre pes. Possiblement tinguis una predisposició genètica a estar prima i tinguis un metabolisme molt actiu de manera que segurament et serà difícil augmentar de pes. Has de deixar-te temps per seguir creixent i per això és important que no t’obsessionis i que no comencis a alterar la teva alimentació ni el teu cos.
Fer esport és saludable així que jo et recomano que segueixis ballant, sobretot si t’agrada fer-ho.
A nivell d’alimentació, el primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et trobaràs malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
En el teu cas totes les recomanacions han d’anar de la mà de no menjar gluten. Avui en dia hi ha molts productes sense gluten així que encara que et compliqui una mica a l’hora de menjar no pateixis. Recorda que possiblement facis això i no notis massa canvi, no et desesperis, és normal. Deixa temps a anar-te desenvolupant i si et preocupa molt parla amb els teus pares i demaneu hora al metge.
Una abraçada!
Carlota López Ballestar