Em vull aprimar...Però no hi ha manera!!!
Hola!
Medeixo 1'65-70m i tinc un pes de 75kg. Vull aprimar-me fins arribar als 55-60kg. Però no hi ha manera! He probat de tot: anar a un centre fisiterapeutic (La noia que treballava feia control de pes i una dieta), vaig perdre 4kg, però després vaig desconectar i em vaig engreixar un altre cop. També fa uns anys vaig anar a NatureHouse, i vaig perdre 6kg, quasi que arribava a la meta, però em vaig afartar i ho vaig deixar... Ara estic fent una dieta a la meva manera, però crec que no em sortirà bé,...Què m'aconsellarieu, per poder arribar a on vull?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que realment estàs una mica per sobre. Tot i així la meta que t’has posat és molt gran i desproporcionada. En el teu cas si arribes a pesar 55 kg estaries massa prima. A vegades agafem un pes de referència i no veiem que no tothom té el mateix cos ni la mateixa predisposició genètica. A més, estaríem parlant de que vols perdre 20-25 kg i això és una barbaritat, totalment innecessari i desmotivaria a qualsevol persona. En cap cas l’objectiu ha de ser marcar-se arribar a un pes concret ja que ha de ser aconseguir fer un canvi d’hàbits. Tot i així crec que el primer objectiu hauria de ser perdre 6 kg (fins a 69 kg) ja que aleshores estaries en la franja del normopes. Això s’ha de fer poc a poc i amb tranquil•litat, no serveix de res perdre 5 kg molt ràpid i després recuperar-los i encara una mica més. Un cop hagis arribat als 69 i els puguis mantindre ja parlarem de com et sents i si vols perdre una mica més. En tot cas com a objectiu final no em plantejaria baixar dels 65 kg. Ja estaríem parlant d’una pèrdua de pes important i estaries totalment en un pes adequat.
Anem al que segurament et preocupa més: el COM!
Aquesta no és la primera vegada que fas una dieta, ja has fet el Naturhouse i la que et va posar la fisioterapeuta. En primer lloc, la fisioterapeuta no es dedica a fer dietes. La persona indicada és un nutricionista ja que et pot donar pautes nuticionals i ajudar-te a que aprenguis a menjar equilibradament. En aquest cas jo et recomano que busquis un/a nutricionista amb la que et sentis còmode i confiïs en el que et diu, sempre dient-li que vols aprendre a menjar bé i com a conseqüència perdre pes. Si l’únic objectiu és perdre pes ràpid sempre et trobaràs que tornes a pujar. Jo sempre dic que perdre pes té mèrit però el que realment en té és poder-ho mantindre.
La dieta naturhouse és coneguda com una de les dietes miracle i bàsicament es basa en que compris els seus productes. No te la recomano en absolut per molt que baixessis de pes. En realitat les pautes són molt senzilles, consisteix en seguir la piràmide alimentaria, fer 5 àpats al dia, menjar les racions adequades i fer esport. Però quan tens una predisposició genètica que afavoreix l’augment de pes no és tant fàcil. Per això et recomano que demanis hora a un nutricionista, ja que et farà un seguiment, t’ajudarà a mantenir la motivació i et farà un menú en funció de les teves necessitats.
Tot i així et deixo aquí les pautes.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar