Perfavooor
Holaa! Ara que ve l'estiuu no m'aniria gens malament perdre alguuns kiluus, però esq nose com fer-ho! Hem podeu dir algunes maneres de poder aprimaar-me?
Molts petooons! Serviu de moolt:)
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. M’alegra sentir que ens dius que us som útils, a nosaltres ens encanta poder-vos ajudar en el que necessiteu.
Pel que fa a la teva consulta hi ha un problema, no m’has donat cap dada sobre el teu pes i la teva alçada i per tant no puc saber com estàs i que necessites. Molts cops pensem que tenim que perdre pes i realment no és una necessitat, només és un desig! Pensa que el pes ens ve donat per la nostra predisposició genètica i la nostra constitució, és fals que podem moldejar el nostre cos com vulguem. Segurament si segueixes el consultori ho hauràs llegit diverses vegades. Si realment tens sobrepès i comences a canviar el teu estil de vida notaràs que poc a poc vas perdent pes. És important el que menges però sobretot el que et mous. Et deixo aquí unes pautes a seguir. Si estàs en el teu pes et mantindràs i estaràs sana i si en realitat tens que perdre pes també t’ajudarà.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’ Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada!
Carlota López Ballestar