Peees
Hola bones, primer de tot admeto que no tinc una autoestima gaire alta pero tot i així continuo pensant que m'hauria d'aprimar, peso 61 kg i medeixo 1,60 m. He provat tots els esports pero cap em motiva, tambè he anat a un gimnas i no ha funcionat. Menjo be, l'unic que entre hores acostumo a tenir gana encara que acabi de dinar be. Ja no se que fer amb el meu pes, m'encantaria aprimar-m'he pero ja no se com fer-ho.
Moltes gràcies!!
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Gràcies per escriure al consultori. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes està en la franja de la normalitat i que per tant és l’adequat. No has de marcar-te com objectiu perdre pes. Com estàs en el teu pes saludable el teu cos es resistirà molt a que perdis pes. El que si que és important és que incorporis l’esport. És un hàbit molt important que tindríem que fer sempre. Tots acabem trobant alguna activitat esportiva que ens motivi una mica. Intenta fer-la amb alguna altre persona o que sigui un esport d’equip, normalment fa que et motivis més. El gimnàs tendeix a ser la pitjor opció si no t’agrada massa l’esport.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent. Molts cops pots estar comparant-te amb algú que al mateix temps aquest estigui comaprant-se amb tu. Intenta deixar de fer-ho perquè només fa que et sentis malament amb tu i cada cop més insatisfeta. A més, com t’he dit no té sentit perquè tots som diferents i és una sort, perquè si tots fóssim iguals no tindria cap gràcia.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Has d’intentar baixar la seva sintonia ja que fa que cada cop et sentis pitjor. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Una abraçada
Carlota López Ballestar