-Sempre el mateix i estem cansades-
Hola, moltes noies (majoritàriament) amb pes saludable, a vegades us demanem consell per aprimar o tonificar panxa, cames, cul o alguna cosa per l'estil. Simplement perquè tenim "michelins" i no ens agrada.
Que us diguem que volem eliminar aquests "michelins" i que segons la OMS estem en un pes saludable, no vol dir que ja patim de baixa autoestima i que ja estiguem en risc de patir anorèxia o bulímia. Que es tenen que evitar aquests trastorns i es tenen que prendre precaucions? Si, soc conscient. Però no teniu perquè posar-nos a totes en el sac de tornar-nos anorèxiques i bulímiques.
Fa qüestió d'unes setmanes us vaig fer una consulta, la veu publicar fora del consultori (http://www.adolescents.cat/noticia/28800/estic/pes/saludable/pero/tinc/panxa/cul). Us vaig dir que tenia el problema que he anomenat al principi, vaig al gym i menjo bé. També vaig dir que vaig patir TCA. I jo ara soc molt conscient de els perills que comporta el TCA i us vaig demanar ajuda per eliminar el "greix restant" de la forma correcta per no tornar a recaure. La vostra resposta va ser que potser podria recaure i blablabla, el de sempre. I simplement el que volia era que hem diguéssiu alguna manera de tindre el ventre pla, baixar el volum de les cames i perdre una mica de cul ja que en tinc molt i a mi, personalment, no m'agrada gens.
Osti, si feu un consultori, doncs contesteu a tot el que us preguntem i si voleu doncs expliqueu desprès els perills d'aprimar tant i coses així. Si us demanem consell es per que ens ajudeu i per que volem fer-ho bé i busquem ajuda de profesionals en el àmbit d'alimentació. Així que siusplau, quan us demanem ajuda d'aquest tipus, responeu coses útils i que ens serveixin. Perquè si recurrim a vosaltres es perquè ens podeu dir com fer les coses bé.
No heu pensat mai, que si vosaltres no ens ajudeu donant-nos respostes útils i responen a lo que us preguntem (cosa que no feu gaire), potser ho fem a la nostra manera, i així si que podem patir TCA?
Pensa-ho.
Laura Medrano

Hola de nou,
Sóc conscient que de vegades les respostes que us donem no us acaben d'agradar o penseu que sempre diem el mateix, però realment fer dietes per aprimar quan no cal (o fer massa esport amb l'únic objectiu de perdre pes) és perjudicial per la salut, i nosaltres com a professionals de la salut i especialistes en trastorns de la conducta alimentària, mai us podrem recomanar cap dieta per perdre pes si no ho necessiteu.
A la teva consulta explicaves que estàs en un pes saludable i que a més fas esport cada dia. Amb aquestes dues coses ja estas seguint un estil de vida saludable ja que estas menjant bé (suposo) i a més tens una vida activa (fent esport), per tant pensem que no et cal fer res més per aprimar. Aquesta és la resposta que et vam donar: que no et cal.
Tenir greix forma part de tenir un cos saludable i tenir la idea de que ens hem de treure "el greix que ens sobra" és una idea errònia i no saludable, és per això que us donem aquest tipus de resposta a les consultes que van en aquesta línia.
Puc entendre que és difícil acceptar quan rebeu una resposta que no us agrada o que no dóna resposta a la vostra demanda, però des de la nostra posició com a professionals de la salut no us podem recomanar coses que us puguin ser perjudicials.
En el teu cas, si ja estàs fent esport cada dia no has de fer res més per tonificar i treballar les cuixes, cames i cul. Els resultats venen poc a poc i quan comencem a fer esport normalment volem veure canvis a les poques setmanes. El cos no funciona de forma instantània. Quan portis us mesos fent esport de forma saludable (i moderada), ja veuràs que es va tonificant.
Seria diferent si m'haguessis dit que no fas gens d'esport. En aquest cas si que t'hagués recomanat que en comencessis a fer i que et marquessis uns dies a la setmana per practicar-lo, però com que ja ho estàs fent, no et cal aquest consell.
Sempre intentem contestar-vos a les vostres demandes, però si ens demaneu que us diguem una dieta o una forma de modelar el vostre cos, no us ho podem dir perquè pot ser perjudicial per la salut i a més perquè aquestes coses no es poden fer sense conèixer-vos i a distància, sinó que per fer-ho bé s'ha de demanar visita amb un professional que us pugui fer un pla personalitzat segons les necessitats de cada persona. Em sap greu si no has trobat la resposta que volies al nostre consultori.
Si vols que en parlem tranquil·lament, pots trucar-me a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB). El nostre telèfon és el 93 454 91 09.
Una abraçada,
Laura Medrano