pes saludable
Tinc un dubte, a veure jo peso 52 kg i medeixo 1.60 mes o menys. Se que el meu pes es saludable ja que vaig anar al dietista, tot i aixó no em sento gens cómode amb el meu cos. Em podria aprimar sense cap perjudici per la salud? Perque potser una persona té molta grassa pero per exemple els ossos li pesen polt poc, aleshores estaria al seu pes pero si s'aprima no hi ha cap problema no?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en la franja del normopes, és a dir que no has de perdre cap kg. Quan estàs en el teu pes saludable sempre és perillós posar-te a baixar de pes. Et recomano que no ho facis per no posar-te en risc. Penso que en el teu cas és més important centrar-te en la teva autoestima, en valorar-te més a tu mateixa. Perquè com dius la qüestió és que un dietista ja t’ha dit que no has de perdre pes però tu no et sents còmode amb el teu cos.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima.
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar