No sé què fer :-(
Hola, en primer lloc, em dic Natalia i en poques setmanes faré la majoria d'edat.
En els últims anys (a principis de secundària) he patit assetjament escolar i, a causa de la falta de motivació, animo i autoestima, repetiré segon de batxillerat. A partir d'això, el curs que ve em vindrà gent que no conec de res.
La questió és a partir d'això o sigui, seré l'única (dic jo sinó ha repetit algun en un altre curs) amb 18 anys i a part d'això, em fa por causar mala impressió als que coneixeré ja que m'agradaria tenir un / a amic / a per no estar tan sola després del que ha passat durant la meva adolescència.
Agrairia qualsevol consell que fer per aconseguir noves amistats a partir d'això. Mentre em sigui útil em val ja que li he preguntat a 2 amigues meves i elles no saben que dir-me causa que una és molt popular al seu col·legi i l'altra tenia amigues a la seva escola des de la vella infància i les ha mantingut.
Gràcies pel seu temps i els desitjo el millor.
P.D: Les comandament petons i ànims a tots els redactors etc per fer una web que ajudi als joves d'avui en dia ja sigui per orientar-se com per assabentar-se novetats. : *: *: * <3 <3 <3
InterPersonal

Hola Natàlia,
Em sap molt greu el que has viscut. Ningú mereix ser tractat d'aquesta manera.
Entenc que estiguis preocupada de cara al curs vinent, però recorda una cosa: l'ésser humà és un ésser social. Això vol dir que busquem la companyia dels altres.
L'any vinent seràs una alumna nova, com qualsevol altra! No has de fer res especial per ser amics, simplement presentar-te, i anar coneixent la gent a mesura que vas fent treballs, comparteixes alguna mirada o comentari sobre un professor, o coincideixes a l'hora del pati. Sembla mentida, però per fer amics no cal fer res especial, sinó deixar-se anar i ser un mateix!
Un únic consell: no vagis amb prejudicis! No jutgis els nous companys sense conèixer-los. Busca quines coses teniu en comú (aficions, llocs on estiuegeu, sèries preferides, música...) i atreveix-te a ser tu qui inici les converses! Veuràs com tindràs bons resultats ;)
Una abraçada!
Laia Sala