NECESSITO DIETES!
Hola, sóc una noia de 16 anys, que medeixo 1,70 / 1,73 aprox. i peso uns 64,5 kg. M'agradaria començar ja de ja la dieta, ja que esport físic ja en faig, però sóc una noia que a l'hora de menjar, no sé que menjar, no sé qué és el millor menjar pel matí, esmorçar... AJUDA! Gràcies
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en la franja del normopes, en la franja més, és a dir, que no has de perdre cap kg. De tota manera veig que estàs una mica desorientada en el que tens que menjar. Com que ja té dit que no tens que perdre pes et deixo aquí les pautes per seguir un estil de vida saludable.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar).
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa al esmorzar, ha d’estar compost per hidrats de carboni + làctics + fruita. Aquí pots trobar moltes combinacions diferents. Et deixo alguns exemples tot i que hi ha moltes més possibilitats.
-cereals amb llet + peça de fruita
-entrepà de formatge + suc de fruita natural
-entrepà de pernil + got de llet + peça de fruita
Espero haver-te ajudat una mica
Una abraçada
Carlota López Ballestar