No se com aprimar-me per l'estiu... estic agoviada
Hola, tinc 16 anys, peso 76 kilos i medeixo 1,75 i nose com aprimar-me almenys 5 kilos i sentir-me millor amb mi mateixa, menjo verdura pollastre a la planxa o peix cada diia i no vec cap canvi, vaig a correr per la platja 30minuts cada dia i no veig cap canvi baixo molt poc de pes
Em podeu donar una solució sisplau us u agrairia moltiiisiim*-*
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que tens un pes normal i per tant és l’adequat. Per això no has de plantejar-te perdre pes i molt menys 5 quilos que son molts. Al estiu hi ha moltes persones que comencen a preocupar-se pel cos perquè és quan més l’ensenyem però en el teu cas has de confiar en el que t’estic dient, no tens sobrepès.
Pel que veig has començat a eliminar certs aliments i a menjar menys. Et recomano que no ho facis, quan passem gana no ens aprimem i a més és important menjar de tot. En el teu cas lo important és seguir un estil de vida saludable. Et deixo aquí les pautes perquè et sigui més fàcil.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’ Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada
Carlota López Ballestar