Crec que tinc por al compromís
Bona tarda,
Fa unes setmanes que estic amb un noi, tot i que no ens considerem "novios", i estic feta un embolic.
La relació que tenim és pràcticament de parella, i estic molt còmode. Però quan algú em diu que estem sortint o jo sola començo a donar voltes a les coses, m'espanto. Quan penso en considerar-lo el meu "novio" m'estresso moltíssim i només de pensar a presentar-lo als meus pares em falta l'aire.
El que passa és que no sé si això és una cosa que vagi amb la meva personalitat o és una conseqüència de quan un noi em va mentir i enganyar fa un temps. Penso que potser el fet d'haver-ho passat tan malament i que un noi em fes tan mal pot haver provocat que ara no vulgui enamorar-me ni tenir cap relació oficial.
Estic espantada perquè no vull fer-li mal, i potser amb totes les meves olles mentals acaba patint.
En cas que sigui por al compromís, necessito ajuda d'un psicòleg o alguna cosa així?
Necessito una resposta urgent.
Gràcies.
Elena Crespi

Hola Daydreamer!
Gràcies per explicar-nos la teva situació!
Donc potser no és por al compromís sinó, com bé tu dius, una recidiva del dolor que et va causar aquest altre noi.
No pensis en el que passarà en un futur. El més important és el dia a dia. Les relacions de parella es construeixen pel que passa cada dia i si avui decideixes que demà vols estar amb aquest noi, sumaràs und ia més... però no pensis en quan coneixereu la família de l'altre perquè el que pots sentir és una barreja entre ansietat per la por que tens i també els nervis normals que es poden tenir en aquesta situació.
Per tant, mica en mica, pas a pas, i anar sumant dies amb la teva parella!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81