Els meus pares no m'entenen...!!
Hola!!
Em sento gorda, tinc panxa i cul, ja els ho de dit als meus pares però no em fan cas, diuen que estic be i que a aquesta edad es normal que digui aixo, però jo no ho trobo normal ni em sento be amb mi mateixa.
Algun dia vaig al gimnàs però no puc anar-hi sovint perque no em deixen i apart m'he de desplaçar amb cotxe.
Com puc dir-los als meus pares que necessito estar mes prima?
Laura Medrano

Hola bonica!
Em sap molt greu que et sentis així i que pensis que els teus pares no t'entenen i no volen ajudar-te. Sense conèixer-te ni haver-te vist, penso que si els pares et diuen que no et cal aprimar, és perquè realment no et fa falta.
Les noies joves teniu tendència a pensar que per sentir-vos bé i a gust amb vosaltres mateixes heu de ser molt primes i tenir el cos com el tenen les models de Victoria Secret. Però això no funciona així i tenir aquestes idees no us ajuden gens a ser felices ni a acceptar-vos. El cos prim de les models que veiem a la tele i a les revistes moltes vegades està retocat, i en tot cas aquest tipus de físic el tenen només unes quantes persones. La gran majoria de dones no estem tant primes ni tenim aquests cossos. Pensa que el fet d'associar que el físic ens donarà la felicitat és un error, ja que el cos que tenim no el podem triar ni modelar com si fos una figura de fang.
Penso que més que demanar ajuda als pares per a que entenguin que has d'aprimar, el que hauries de fer és demanar-los ajuda perquè no et sents bé amb el cos que tens i perquè et cal treballar la teva autoestima.
Respecte a l'esport, és important que tinguis el pes que tinguis en practiquis, però no amb l'objectiu d'aprimar, sinó perquè és necessari per a tenir una bona salut física i també mental. L'esport té un munt de beneficis, per tant és recomanable que en practiquis uns 3 dies a la setmana. Ara bé, per fer esport no cal anar al gimnàs, també pots sortir en bici, anar a caminar per la muntanya, sortir a còrrer...
Molts ànims guapa, i això si, parla amb els teus pares i explica'ls-hi com et sents.
Una abraçada ben forta des d'Adolescents.cat!
Laura Medrano