PES
Hola!
Necessito la teva ajuda. Des de tercer d'eso que faig 40kg i no pujo de pes. Ara tinc 18 anys i continuo pesant igual. La meva costitució sempre ha estat prima com la meva mare, però vull engreixar-me per lo menys per arribar al meu pes ideal ja que la meva estatura que és de 1,55 m. Què puc fer? Menjo de tot!
Laura Medrano

Hola preciosa!
El pes que tenim les persones depen de tres variables: la genètica, l'alimentació i l'esport que practiquem. D'aquestes tres variables la que té més influència és la genètica i està molt bé que en siguis conscient ja que com veus, la teva mare també té una constitució prima.
Si et cal engreixar o no, t'ho hauria de dir el teu metge, ja que ells són els especialistes que saben quin és el pes ideal dels seus pacients, ja que tenen tota la història clínica i evolució. En tot cas, pujar de pes et costarà perquè la teva genètica, constitució i metabolisme no deixaran que això passi fàcilment.
El nostre consell pel que fa a l'alimentació és que segueixis una dieta que sigui equilibrada i saludable. Hi ha persones que com que són de constitució prima pensen que tenen via lliure per abusar d'aliments que estan a la part superior de la piràmide alimentària (dolços, snacks, brioixeria, fregits,...) perquè no s'engreixaran, però abusar d'aquests aliments no és saludable per ningú, tinguem la constitució física que tinguem. Igual que tothom, n'hem de consumir de forma ocasional (uns 2 cops a la setmana).
Procura fer 5 àpats al dia (o inclús pots fer un ressopó abans d'anar a dormir) i menjar suficient, sense quedar-te amb gana. Això si, menja de forma saludable (hidrats de carboni, fuites i verdures, i proteïnes) i demana consell al teu metge.
Una altra cosa que pots provar és practicar esport de forma regular i habitual, ja que al ser una noia prima, et serà relativament fàcil augmentar la massa muscular i per tant guanyar una mica de pes. Això si, tampoc et facis il·lusions ja que els canvis no apareixen de cop ni en poc temps, a més no podem modelar el nostre cos com si fos una figura de fang. Cadascú tenim una constitució física diferent i una forma corporal diferent i única. De fet aquí està la gràcia, que tots som diferents i especials.
Una abraçada ben forta!
Laura Medrano