Vui guanyar massa muscular
Hola,
tinc 16 anys i envio aquesta consulta perquè m'agradaria saber més o menys quina dieta hauria de seguir per tal de poder augmentar la massa muscular, no em sento bé amb mi mateix, no m'agrado, sóc un noi molt primet i vui estar més fort o almenys no ser tant prim per això voldria saber que he d'ingerir més: proteïnes, lípids, vitamines... ja sé que és per constitució que sóc així però hi han dietes que ajuden a augmentr de pes a persones que els i costa com a mi i m'agradaria que m'ho diguèssiu si ho sabeu.
Moltes gràcies!
Laura Medrano

Hola Marc,
En primer lloc has de saber que estàs en ple procés de desenvolupament i per tant que el teu cos encara no té la "forma definitiva". Pensa que els nois us desenvolupeu fins als 20- 22 anys, per tant encara et queden uns quants anys.
El nostre consell és que de moment no t'obsessionis amb voler estar fort i musculat ja que encara ets molt jove, i com tu dius, la teva constitució és de ser prim. Et dic això perquè amb 16 anys no és gens recomanable que et posis a fer peses ni exercicis per muscular ja que podria acabar afectant a la teva salut, i encara menys que consumeixis batuts de proteïnes ni coses rares.
De totes formes, els nois que sou prims per constitució teniu un avantatge i és que si practiqueu esport amb regularitat, enseguida comenceu a guanyar massa muscular i per tant a augmentar de pes.
Et poso alguns exemples: pots mirar de practicar esports tipus la natació o el bàsquet o handbol si vols potenciar la part superior del cos (braços, esquena, coll), esports com el ciclisme o atletisme si vols potenciar la part inferior (cames), o altres esports com el waterpolo que són molt complerts i treballes intensament tot el cos.
Si t'hi pares a pensar hi ha molts esports que són força complerts, per tant el nostre consell és que pensis quin t'agradaria practicar i busquis un equip per apuntar-t'hi. Com ha t'he comentat, a part de ser molt saludable, t'ajudarà a guanyar massa muscular.
Respecte a l'alimentació has de menjar bé, saludable, equilibrat i suficient. Es recomana sempre fer 5 àpats al dia. Si busques per Internet hi ha moltes pàgines on et posen exemples de dietes de tot tipus, però no són gens recomanables perquè poden tenir efectes negatius a la teva salut. Si realment creus que ets massa prim i que hauries de pujar de pes, pots consultar-ho al teu metge. Si ell/a et diu que el teu pes és saludable, aleshores el que pots fer és utilitzar l'esport per augmentar la teva massa muscular, però perquè això passi has de ser constant i regular, i sobretot tenir paciència ja que els canvis trigaran uns quants mesos en aparèixer. Pensa que no podem modelar el cos al nostre gust com si fos de plastilina, per tant, paciència i el que sempre diem: acceptació d'un mateix.
Una abraçada!
Laura Medrano