AJUDA ansietat social
Hola adolescents! Trobo que tinc bastanta ansietat quan estic amb gent que practicament no coneixo, tinc bastanta por a dir algo que no toca o a quedar-me callada, no encaixar... Sempre he tingut molta mala sort en les amistats ja que amb moltes persones no he acabat bé i no sé per quin motiu i alguns només s'aprofitaven de mi.
Ara que em cambiaré d'escola i tot doncs m'agradaria més no capficar-m'hi en el que m'ha passat en antiigues relacions i ser una mica més oberta.
Gràcies
InterPersonal

Hola anònima!
Aquesta por que expliques és molt més habitual del que et penses. Tots volem encaixar en un grup nou i pensar que no serem ben rebuts, pot causar-nos certa ansietat.
Una manera de reduir l'ansietat és:
- Avisar abans - dir públicament que estàs nerviosa i que potser et costarà que et surtin algunes paraules (així seràs espontània)
- centrar-te en la conversa - no busquis l'aprovació, centra't realment en el tema del que es parla i opina de veritat (així seràs sincera)
- interessa't per la vida dels altres - pregunta'ls com els ha anat el curs, amb qui viuen, què els agradaria fer en un futur.... (així seràs propera)
Segurament aquests trucs no t'eliminaran l'ansietat, però potser la reduiran una mica!
Una abraçada!
Laia Sala