Es veu a la vista si tens cancer de pell? Preguntesss
Bona tardaaa!
Aquest cap de setmana he estat jugant un torneig de futbol i m'ha tocat molt el sol. Durant els partits que no jugàvem les meves amigues i jo ens estiràvem a la gespa a prendre el sol una mica (amb crema protectora posada). La cosa és que una de les que no estava prenent el sol amb nosaltres ens va dir que si preníem molt el sol, ens podria agafar càncer de pell. Faig aquesta consulta per saber les següents coses: Es podria veure a simple vista que tens càncer de pell? O també, si hauries d'estar molta estona al sol per agafar-ho.
Espero que em pugueu respondre les preguntes.
Molts petons!
Laura Medrano

Hola guapa!
Està molt bé que facis aquesta consulta, ja que ara que ve l'estiu hi ha moltes persones que posen en risc la seva salut al posar-se a prendre el sol sense cap tipus de protecció.
El càncer de pell cada cop és més freqüent, i tot i que els dermatòlegs (metges especialistes en les malalties de la pell) si que poden veure taques i/o pigues que els poden fer sospitar de que siguin cancerígenes, no es pot veure a simple vista. El que si que és important és que cada persona coneguem com és la nostra pell, i que si veiem de ens surten taques o pigues noves, que anem al metge a consultar-ho.
Per evitar això és important SEMPRE posar-se crema solar, sigui l'hora que sigui, però també és recomanable no prendre el sol a les hores centrals del dia (entre la 1 i les 3 de la tarda), ja que és quan és més potent i perillós.
Cada persona som diferents i n'hi ha que són més vulnerables i que poden agafar més fàcilment una malaltia, i amb el càncer passa exactament el mateix.
Una abraçada i gràcies per preguntar!
Laura Medrano