EM VEIG GRASSA...
Hola, jo des de fa uns mesos, em veig grassa.
Últimament cada dia em peso i quan veig el pes em desanimo (peso 54 kg i medeixo 1'60)
Les meves amigues diuen que no estic grassa però jo crec que ho estic.
També estic deixant de menjar en excés.
Intento no menjar aliments amb moltes grasses com: pa, olis, carn...
M'han dit que podria estar entrant al ''món'' de l'anorèxia... (Ja què quan menjo molt, després em sento molt malament amb mi mateixa i el bernear o el sopar o les dues coses no els faig).
No sé què pensar... Necessito consell.
Gràcies.
Laura Medrano

Hola guapa!
En primer lloc comentar-te que has de fer més cas del que et diuen les teves amigues perquè tenen raó. No estàs grassa ni cal que facis cap cosa per aprimar. També tenen raó quan et diuen que si segueixes així podries estar entrant en el terreny de l'anorèxia, i l'anorèxia és una malaltia mental que pot arribar a ser molt greu, de forma que t'aconsellem que intentis deixar de tenir aquests pensaments relacionats amb el voler aprimar i que no facis coses rares amb els àpats.
Està bé que intentis reduir la quantitat d'aliments amb molts sucres i greixos, però si t'hi fixes no t'has de prohibir cap tipus d'aliment. A la piràmide alimentària estan organitzats tots els aliments en funció de la freqüència amb els que els hem de menjar, i no hi ha cap apartat on posi "aliments prohibits", perquè no ens hem de prohibir res, sinó que es tracta de saber alimentar-nos bé i de forma equilibrada i saludable, menjant de tot.
També aprofito per comentar-te que hi ha un concepte on estàs equivocada, i és que el pa i la carn no són aliments amb molts greixos, de fet el pa és un aliment bàsic que està a la base de la piràmide alimentària i per tant que n'hem de menjar cada dia i diverses vegades al dia. Els aliments que tenen molts sucres i greixos són els dolços, la brioxieria, els snacks, les begudes tipus refresc (cola, taronja,...), els embotits tipus xoriço, sobrassada,... la mantega, els gelats... Tots aquests aliments són els que hem de menjar amb moderació, és a dir, uns dos cops a la setmana. Et deixo l'enllaç de la piràmide alimentària per a que li facis un cop d'ull:
#FW_bloc_3f8d9b98-9fd6-11e4-ae6a-005056924a59_1
Un altre cosa important és respectar els 5 àpats que s'han de fer al dia. Moltes persones pensen que si es salten àpats aprimaran, però això no és cert del tot ja que quan es fa això, fem que el nostre cos entri en "mode emmagatzematge" i tingui facilitat per acumular tot el que mengem. Per tant, no et saltis cap àpat, has de fer els 5 al dia.
Una abraçada guapa, i no t'obsessionis amb tot això, ja que sense donar-te compte podries acabar caient en un trastorn de la conducta alimentària, i són malalties molt greus.
Laura Medrano