Pateixo per la meva millor amiga
Hola,
Pateixo per la meva millor amiga. Des que era petita té un tumor cerebral. I sempre ha tingut que anar a l'hospital per fer-se alguna operació. Però aquest any li estàn fen masses operacions...cada dos per tres l'operen d'urgència. Ella s'ho passa molt malament ja que a l'hospital està sola i perd el contacte amb la gent de l'exterior. A l'institut s'ha quedat sense amigues i ara que està mes o menys estable, allà l'humillen, li fan burles i li escriuen coses a l'agenda de mal gust. Ella està fatal i tristíssima. Últimament m'ha explicat que té pèrdues de memòria i va al neuropsicòleg. Allà també l'ajuden amb l'estat d'ànim, però segueix estant deprimida. Ella s'ha arribat a autolesionar i intentar suicidar-se... No sé com ajudar-la, perquè aquest tema és per adults i no per nenes adolscents. No puc parlar d'aquest tema amb adults perquè ella m'ha demanat que no ho expliqui a ningú. Per això us demano ajuda perquè no sé que fer.
Anònim siusplau.
InterPersonal

Hola Neus,
Carai quina situació! Em sap greu que estiguis vivint aquesta situació i t'envio molts ànims.
Quan un amic està vivint una situació complicada és molt important que sàpiga que estem al seu costat. Demostra-li que pot comptar amb tu, feu coses juntes, busca alguna distracció divertida i intenta també trobar algun espai on ella pugui parlar amb tu.
Sé que ella t'ha demanat que no en parlis amb els adults, però si sents que la situació se t'està escapant de les mans, demana ajuda! Comenta-ho als teus pares i també als de la teva amiga, perquè tu no pots assumir-ho tot.
Si els teus companys s'estan portant malament amb ella, comenta-ho als professors o als responsables. No és just que una persona estigui patint aquestes humiliacions i burles, i menys per un tema mèdic.
Té molta sorta de tenir-te com a amiga. Continua al seu costat, ella et necessita.
Molts ànims!
Laia Sala