ESTRIES I ESTIU
Fa un any em vaig engreixar molt (10kg) per diversos motius i ara a base d'esport i una bona alimentació he aconseguit arribar al meu pes desitjat.
El problema són les estries.
L'estiu s'apropa i nose com fer perque marxin. M'haig de comprar alguna crema? Sabeu algun remei natural?
Estic molt preocupada perque ara que puc "lluir" un bon cos no vull que les estries m'aspatllin l'estiu.
Anònim
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
M’alegro que poc a poc hagis aconseguit arribar a aquest pes. Fer un canvi en l’alimentació i perdre pes sempre implica esforç. El que em preocupa és que parlis de pes desitjat i no del pes adequat per tu. Nosaltres no podem escollir el pes que volem ni és qüestió de lluir sinó d’estar sans. Tot i així entenc que et faci il•lusió.
Pel que fa a les estries, son una ruptura que és fa dins la pell. Tot i que siguin molt molestes, no les podem eliminar a no ser que fem un tractament de cirurgia estètica amb làser. Si son molt recents poden dissimular-se bastant. Les cremes que podem trobar ens ajuden a poder ajudar a que no surtin i quan acaben de sortir poden dissimular-se una mica, però un cop surten ja no marxen.
Per intentar evitar-les has de beure l’aigua necessària (1,5-2 litres al dia), hidratar-te bé la pell posant-te crema hidratant, intentar no fer canvis de pes bruscos i fer-te massatges a les zones on t’acostumen a sortir per millorar la teva circulació. Tot i així moltes vegades és difícil evitar que surtin o aconseguir que es vegin menys.
També pots comprar una crema per les estries, que et pot ajudar a dissimular-les.
Tot i així, pensa que quasi totes les persones tenen estries i que ara més que obsessionar-te en eliminar-les el que has d’intentar és que no en surtin més tenint un bon estil de vida:
-menjant de manera equilibrada
-fent esport
-beure 1,5-2 litres d’aigua
-posant-te crema hidratant
-fer-te massatges per millorar la circulació
-evitant fer canvis bruscos de pes
No t’obsessionis amb això, de veritat.
Carlota López Ballestar