Em sento grassa...
Hola:
Fa mesos que m'agradaria aprimar-me, em començo a sentir que tinc quilos de més i no em sento bé.
Medeixo 1,64 i peso 55kg. Jo crec que és moltíssim i no em sento bé, tot em pesa i em costa molt aprimar-me.
L'any passat i començaments de 2016 pesava 48-50kg i em sentia lliure, sense pes a sobre.
Què podria fer?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en la franja del normopes en la franja més pròxima al baix pes, és a dir, que no has de perdre cap kg. Abans estaves en un pes insuficient i per tant perjudicial per la teva salut així que està molt bé l’actual. Això significa que no n’has de perdre i que possiblement el problema estigui més relacionat amb la teva autoestima i imatge corporal.
Tot el que expliques em fa pensar que potser tens una mica de distorsió corporal, ja que sents molt el pes en el cos i tens la sensació de que hauries de baixar de pes. Pensa que això és psicològic, intenta no fer cas a totes aquestes idees que et venen. Si veus que van a més potser tindràs que treballar-ho perquè sinó sempre estaràs pensant que no estàs bé. Això està relacionat amb l’autoestima.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima.
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar