Que puc fer?
Tinc un problema quan tenia 11 anys vaig tenir un professor que va estar durant tot un any burlant-se de mi i dient-me que mai arribaria a res, que era una vergonya i cada cop que parlava a la seva classe deia que era massa ximple per entendre l'assignatura i després se'n reia de mi.
Al problema de tot això és que des que em va passar això cada vegada que tinc una exposició, haig d'anar a alguna festa o a llocs on hi ha molta gent que no conec, físicament ho passo fatal, és a dir, em passo una setmana abans de l'esdeveniment sense poder dormir i el poc que dormo m'aixeco cada poc temps perquè tinc mal sons, però la cosa no acaba aquí; quan arriba el dia sóc incapaç de menjar, estic les hores prèvies amb ganes de vomitar i quan arriba l'hora de la veritat les mans hem comencen a suar, hem costa respirar, tinc molta calor i el pitjor de tot ham tremola moltíssim el cos i el cor comença a bategar molt fort i massa ràpid; el més vergonyós és que com no ho puc controlar tothom veu com tremolo i això fa que ho passi pitjor i m'entrin ganes de plorar.
La veritat és que ja no sé què fer com ho puc solucionar, no puc seguir inventant excuses per no anar quan tinc exposicions a classe o quan tinc una festa, perquè tinc por d'acabar amb un atac d'ansietat davant de tothom (ja va passar una vegada i no va ser agradable), tinc la sensació que sóc rara perquè quan els hi he intentat explicar a la meva família o al meu millor amic ells m'han dit que no és res que només són nervis però quan parlo amb altra gent que diu estar nerviosa no els veig tan malament. Tenen raó, només són nervis o és alguna cosa més? En qualsevol cas que puc fer?
InterPersonal

Hola!
Quan patiment que hi ha al darrera! Primer de tot aquest professor no hauria d'haver-se comportat així. Ningú té dret de fer sentir malament a una altra persona, per molt que sigui el professor!
Els has explicat als teus pares l'origen del teu malestar? Potser així et creuran i t'ajudaran a buscar una manera de resoldre tota aquesta angoixa.
De totes maneres, et deixo algunes indicacions per fer exposicions orals:
- Estigues segura que tu saps del tema. El portes treballat i que saps de què parles. Fes-te un petit guió amb les idees clau.
- Si et notes molt nerviosa, diga-ho! Així no estaràs patint per si se n'adona algú i podràs centrar-te a fer una bona exposició.
- Busca una persona de confiança i explica-li a ella, et donarà seguretat.
- Posa una mica d'humor i fes alguna broma, així estaràs més distesa
Una abraçada!
Laia Sala