AJUDA
Tinc 14 anys i estic prima, peso 47kg i medeixo 1,64 necesito engordar pero menjo i no engordo, tampoc faig esport... com puc engordar uns kilos? ademes tinc un cul/pit petit
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!!
Possiblement tinguis una predisposició genètica a estar prima i tinguis un metabolisme molt actiu de manera que segurament et serà difícil augmentar de pes. Has de deixar-te temps per seguir creixent. Tot i així, encara que poc a poc t’aniràs desenvolupant la nostra constitució no tendeix a variar massa.
A nivell d’alimentació, el primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
També és important que comencis a fer esport, és imprescindible per seguir un estil de vida saludable. Intenta que t’agradi i si és en equip o amb més persones millor.
Pel que fa al pit i al cul tornem al mateix, com et deia cada persona té la seva constitució i per tant em d’intentar acceptar-la ja que canviar-ho és molt complicat. Sobretot no et comparis amb les teves amigues, la comparació sempre fa que ens sentim pitjor.
Una abraçada
Carlota López Ballestar