La xocolata...
Hola!
Bé, únicament m'agradaria saber si és veritat el que diu aquell estudi de que si mengem xocolata per esmorzar aprimarem, ja que no n'estic segura, de que funcioni, i llavors engreixar. Petoons!!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa
Gràcies per escriure al consultori. La veritat és que no coneixem aquest mite alimentari ni coneixem cap estudi que en parli. És important que sàpigues que no hi ha cap aliment que aprimi. La xocolata, sobretot la negra, és un aliment saludable que podem menjar de tant en quant però no t’aprimarà ni influeix el fet de que sigui per esmorzar. Intenta no fer massa cas de totes aquestes coses que es diuen ja que no tenen cap sentit.
Et deixo aquí les pautes per seguir una dieta equilibrada per que puguis complementar aquesta informació.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada!
Carlota López Ballestar