Tinc anorexia?
Hola, tinc 14 anys medeixo 1,58 i peso 38k se que es molt poc i que estic prima pero tinc la sensasió que no ho estic suficient i necessito estar-ho i aquest fet a vegades em porta a saltarme alguns apats o menjar més poc, el fet es que no trobo altra manera d'estar primar ja que faig esport i menjo equilibradament , a mes cada dia vaig a casa la meva avia a dinar, pero per sentirme be amb el meu cos necessito estar prima, no es questio de esteriotips ni res , simplement esque m'agrada estar molt prima i costa de mantenir.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
La veritat és que agraeixo molt que hagis escrit al consultori explicant això però m’he quedat molt preocupada. Si mirem el teu pes i la teva alçada trobem que no és que estiguis prima sinó que estàs en infrapes, és a dir un pes molt perillós per la salut. Penso que part del problema és la obsessió per aconseguir un cos prim i la distorsió corporal. En el teu cas, saps que estàs prima però no veus fins a quin punt ho estàs i per això creus que no és suficient. És un cercle viciós i em sap molt de greu dir-te això però penso que estàs patint un trastorn de la conducta alimentaria. A més parles que NECESSITES estar prima i que et SALTES ÀPATS o MENGES POC. És evident que no trobis altres maneres d’estar prima ja que estàs molt per sota del pes que hauries de tenir per estar sana.
Crec que és molt important que demanis ajuda ja que les conseqüències poden ser greus per la teva salut.
Aquests són els passos que hauries de seguir:
-Demanar ajuda i explicar el que et passa. (aquest ja l’has fet escrivint-nos i et felicito ja que sé que costa molt)
-Parlar aquesta mateixa setmana amb els teus pares (o els dos o amb el que tinguis més confiança) i explicar-los el que t’està passant en relació al cos i al menjar i que has escrit al consultori i se t'ha dit que necessites ajuda perquè no vagi a més
-Trucar a l’ACAB o a un psicòleg que conegueu o us recomani l’instiut per poder parlar amb algú sobre el que et passa i puguis treballar la teva autoestima i els motius per els que necessites estar prima. Penso que seria genial si poguessis demanar hora al ACAB ja que podríem parlar una estona i que ens expliquis que està passant i com et sents.
Et deixo aquí el telèfon i la pàgina web
Telf: 93 454 91 09
Web: www.acab.org
Et demano sisplau que ho facis, que intentis avui mateix parlar amb els pares i el més aviat possible demaneu ajuda.
Una abraçada!
Carlota López Ballestar