em sento rara
Tinc 13 anys i em sento malament perquè em veig gorda de cames, l'altre dia vaig anar de compras amb unes amigues i em comparaba amb elles, llavors em vaig començar a sentir malament perquè, a veure, jo sé que no estic gorda, es que estic molt bé, però em veig gorda de cames i no sé que fer :( necessito ajuda
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori. La veritat és que això que et passa a tu li passa a moltes persones i encara que sembla que el tema siguin les cames el problema és un altre: la comparació.
Has de saber que cada persona té un cos amb unes característiques diferents que ens venen donades per la predisposició genètica. És impossible que les teves amigues i tu us assembleu i això no és dolent. El que és important és que escullis roba que t’agradi a tu i que t’agradi com et queda a tu... no que els hi agradi a elles i els hi quedi bé a elles. A més, quan ens comparem sempre ho fem amb persones que veiem millor que nosaltres i això ens acaba baixant molt l’autoestima. No et recomano que ho facis. Intenta acceptar-te com ets, fins i tot les teves cames. No passa res perquè sigui la part del cos que menys t’agradi però tampoc t’hi obsessionis.
Com tu dius no estàs grassa i l’únic que passa és que no t’acaben d’agradar les cames que tens. Pensa que a més estàs iniciant la fase de creixement i que per tant el teu cos encara ha de canviar molt. De veritat, no li donis més importància. Segur que a elles també hi ha coses que no els hi agrada i coses que els hi agrada més de tu (tot i que no és important).
Una abraçada
Carlota López Ballestar