Sóc una noia esportiva però estic gorda
Hola!
Sóc una nena de 14 anys que com diu al títol, practico molt esport, i no menjo moltes coses ''guarres'', però encara així, peso bastant més del que crec que seria per la meva edat. Mesuro 1,60 i peso 57 kg. Faig futbol, però no noto que Les meves amigues em diuen que estic bé, però se que només ho diuen per quedar bé amb mi. Ara que s'acosta l'estiu m'agradaria baixar una mica de pes (encara que sé que amb 2 mesos no podré baixar molt de pes). A demès, l'última setmana d'institut ens anem tot el curs a un parc aquàtic i m'agradaria anar amb biquini i no amb tot el traje aquell que et cobreix tot el cos. Em podríeu dir algun tipus de banyador amb que pugues dissimular una mica el cos? També em serviria d'ajuda si em poguéssiu dir com podria aprimar-me ràpid (alguns exercicis que pogués fer).
Moltes Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Gràcies per escriure al consultori. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en el teu pes adequat, no tens que baixar de pes en absolut. Les teves amigues no t’ho diuen per quedar bé, t’ho diuen perquè realment és així. Molts cops quan tenim una mica de baixa autoestima els altres ens veuen millor del que ens veiem nosaltres i això s’ha d’intentar canviar. Està súper bé que facis esport, és un hàbit molt saludable i més si t’agrada el que fas. També s’ha de tenir en compte que si fas molt molt esport també has de menjar més. No menjar moltes coses de les que apareixen a dalt de la piràmide alimentaria està bé però tampoc s’han de veure com una cosa prohibida o molt dolenta, simplement s’han de menjar de manera ocasional.
Molta gent quan veu que s’acosta l’estiu comença a preocupar-se molt per el aspecte físic, però això no hauria de ser així. Que passarà si visquéssim en un lloc on fes calor tot l’any? Com t’he dit el teu pes està bé i no t’has de plantejar perdre pes. Sona a tòpic, ho sé, i se que no és la resposta que vols, però el que toca és començar a fer coses per millorar la teva autoestima i sentir-te bé amb tu perquè arribi l’estiu, una festa, o el que sigui i puguis gaudir-ho sense preocupar-te per el físic. El tema del banyador és molt personal, proven molts que t’agradin i mira els que et queden millor. Si et sents millor ves a mirar-ho amb la teva mare… així et pot aconsellar. El que és molt important és no deixar de fer res per la inseguretat amb l’aspecte físic.
Per últim dir-te que no hi ha consells reals per perdre pes ràpid. Quan realment necessites perdre pes l’única manera és menjar equilibradament i fent esport.
Una forta abraçada!
Carlota López Ballestar