Em veig gorda..
hola! sóc una nena de 17 anys, medeixo 1,64 i peso 56kg.. El problema es que tothom em diu que em veig bé, a sobre també hem diuen que estic prima.. i jo no ho veig així. Pero en cap dels sentits. Sempre he sigut una noia amb una miqueta més pes pel sobre del normal al corresponent a la mida. Falta molt poquet per anar ensenyant el que bàsicament sería el cos sencer..(estiu).. i de veritat que no m'agrado, moltes vegades m'he posat trista o fins i tot a plorar pel meu cos en si.. Tinc els muslos de les cames massa grassos!! i els braços flàcids!! en si, estic gorda. Gràcies per escoltar-me..
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori per explicar-nos el que et passa i com et sents. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes és l’adequat, estàs en el teu pes normal i en el que realment hauries d’estar i per tant, no estàs grassa en absolut, ni tens gens de sobrepès. Entenc que estiguis preocupada per l’estiu i que sentis aquesta pressió per tenir que estar perfecte... però realment has de veure que no hi ha ningú que ho sigui. Aquests cossos perfectes només els veiem a les revistes. Tot i així entenc que et preocupis perquè pel que em dius tens una gran insatisfacció amb el teu cos i a més possiblement et distorsiones una mica. Per això la gent et diu que estàs genial i tu no ho veus de la mateixa manera. Per això és súper important que vegis que és un tema emocional i no un problema real del teu cos, sinó t’obsessionaràs i ho passaràs pitjor. Jo penso que t’aniria molt bé començar a intentar treballar la teva autoestima.
Fes una llista de tot el que t’agrada de tu, del teu físic, la teva personalitat, la teva manera d’actuar i les teves capacitats (aquelles coses que se’t dóna bé fer). No facis la llista del que no t’agrada perquè aquesta és la que et dius cada dia i ja te la coneixes de memòria.
Un cop feta la llista amb calma, posa-la en un lloc visible com el suro de l’habitació, l’agenda, el mirall del bany etc. I llegeix-la sovint repetint-te el que t’agrada de tu. En canvi, quan detectis que estàs pensant una cosa negativa sobre tu intenta callar aquell pensament i no donar-li massa espai. També t’anirà molt bé deixar de comparar-te amb les altres persones, quan més et fixis amb els altres més malament et sentiràs amb tu.
A més, recorda que tots som diferents. El físic que té cada persona li ve donat per la seva predisposició genètica amb lo qual no t’obsessionis amb això ni amb la idea de canviar. Estàs bé tal i com estàs la cosa és que no ho veus. Ves fent tot això poc a poc... i si veus que encara et sents pitjor si vols pots venir un dia a l’ACAB (www.acab.org) a parlar-ne.
Recorda que és important seguir un estil de vida saludable, seguint la piràmide alimentaria, fent 5 àpats al dia i fent esport de manera regular. Si no fas esport busca alguna activitat que t’agradi i et motivi, t’anirà genial.
Espero haver-te ajudat una mica.
Una abraçada
Carlota López Ballestar