Estic bé?
Hola adolescents! Primer de tot, felicitar-vos perquè el consultori crec que funiciona molt bé!
Després, m'agradaria que em diguéssiu si estic bé, ja que no ho se. Les meves amigues diuen que estic molt bé, però no n'estic segura. Em veig les cames molt grasses i poca cintura. Faig exercicis dels que vau penjar, i a la cintura vaig veient una mica de canvi de mica en mica, però en les cames no. Peso 1'45-49kg (depèn del dia i la bàscula) i mesuro 1'59-60m. Faig unes 5h d'esport a la setmana, més l'educació física i la natació de l'escola, i la bicicleta del cap de setmana al poble. Menjo molt saludable, ja que m'agrada de tot menys les llaminadures, i com que la meva mare és dietista, la dieta és molt variada i equilibrada. Sols m'agradaria saber si estic bé, ja que em veig grassa, i com reduir la mida de les cames. Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia bonica,
Molts gràcies per escriure al consultori. Bé, si mirem la teva alçada i el teu pes no només veiem que no estàs grassa sinó que en el teu cas el teu pes és insuficient, per sota del pes normal. Per això fins i tot aniria bé que augmentessis una mica el teu pes. Per altre banda, pensa que cada persona té el cos que té per la nostra predisposició genètica, i la forma del nostre cos no la podem canviar. Estar molt bé fer exercici però amb moderació i sense obsessionar-se. En el teu cas deu ni do l’esport que fas. També pensa que si fas més esport també necessites més energia i que per tant has de menjar més. Com dius s’ha de menjar de manera equilibrada, fent 5 àpats al dia i menjant absolutament de tot. Penso que has d’intentar valorar-te més a tu mateixa i sobretot intentar deixar de ser tant crítica amb tu mateixa. La perfecció no existeix i els cossos perfectes només els veiem a les revistes perquè com saps estan retocades amb photoshop.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar