Estic deprimida i no ho vull dir als meus pares
Anònim, siusplau.
Tinc 16 anys i des de fa uns mesos que estic deprimida. Tot va començar amb que no em volia llevar perquè estava cansada, i ara simplement ha anat a molt més i estic fatal. No hi ha hagut cap raó principal, simplement em vaig deprimir no sé com. Fa poc li ho vaig confessar a un amic, i em va dir que ho digués als meus pares. Jo m'hi vaig negar, ja que ells es preocupen molt per mi i sé molt bé que si sapiguéssin això ells també estarien fatal.
I per això necessito una solució, no aguanto més estant així. Necessito una solució sense que comporti dir-ho als meus pares ni a ningú més, siusplau. Què puc fer?
InterPersonal

Hola!
Sabem que et preocupa pensar que els teus pares ho passaran fatal si els expliques el que et passa, però t'assegurem que és el millor que pots fer. Els pares estan aquí per ajudar-nos, per donar-nos suport en els bons moments i en els no tan bons. No ho dubtis, el primer pas és demanar ajuda i parlar-ne amb ells t'alliberarà! Busca un moment de tranquil·litat i de calma i parla amb ells.
L'experiència ens diu que superar aquests moments de baixon és més fàcil i recomanable fer-ho acompanyat. Així que no et quedis tot aquest malestar per tu i demana aquesta ajuda que necessites. Si ho creus convenient, també pots parlar-ne amb algun professor/a de confiança.
Esperem que de mica en mica vagis estant millor! Rodejat de les persones que t'aporten benestar i coses positives! Fes una llista de totes aquelles coses que t'agradaria fer o que fa temps que no fas, ordena-les de més a menys fàcil, i proposa't portar a terme una cosa de la llista al dia. Planteja't objectius a curt termini i que siguin assolibles!
No defalleixis i demana ajuda!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat