Què puc fer amb la meva vergonya quan veig el noi que m'agrada?
Hola em dic Clàudia i tinc 14 anys, bé sóc una noia molt vergonyosa, i el que em passa quan veig el noi que m'agrada em bloquejo i intento evitar-lo... Quan quedo amb les amigues i el veig em poso molt borde i les parlo molt malament, però no se perquè ho faig si elles no m'han fet res:(. Pel WhatsApp parlem súper bé i noto que tenim molta confiança, però després no puc ni mirar-lo a la cara perquè em poso molt vermella i noto que m'intimida, és una sensació molt estranya.
I quan arribo a casa me'n penedeixo de no haver-li dit res...
Estic enamorada o només es vergonya? Ajuda si us plau!!!
Gràcies, petons!
InterPersonal

Hola Clàudia!
Doncs poden ser totes dues coses, no creus? Tant pot ser que estiguis enamorada (tu què creus?) i que també tinguis vergonya. Pensa que totes dues coses no són incompatibles i poden donar-se al mateix temps.
Fixa't que l'evitació l'únic que aconsegueix és que la teva vergonya cada cop es faci més gran. Ens expliques que parleu força per WhatsApp i que teniu molta confiança, per què no aprofites per explicar-li el que et passa quan el veus en persona? D'aquesta manera ell ho sabrà i pot ajudar-te a fer el pas d'aproximació i no d'evitació. Sabem que parlar d'aquestes coses costa, però potser val la pena intentar-ho, no creus? Recorda que quan algú ens agrada és normal que puguem sentir vergonya, que estiguem nervioses, etc.
Parla amb les teves amigues també i explica el que et passa, segurament els sorprèn que de sobte et posis tan borde amb elles.
Esperem que us vagi molt i molt bé!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat