Tinc massa panxa i no em sento bé
Ara ja arriba l'estiu i com tots fem, anem a la platja, piscina...
El mes que be vaig amb l'escola a Isla Fantasia que es un lloc de tubogans amb aigua i aixó. Tinc 13 anys i peso 1,50 kg perquè gorda no estic però tinc la panxa molt "gorda" i m'agradaria reduirla ja que sino en fa molta vergonya ensenyar-a i no se si anar-hi. Estic fent exercici cada dia i no menjant xocolata i aixó pero igualmente no se'm treu res. Que puc fer??? Gracias per contestar.
Laura Medrano

Hola Freseta!
No ens hem vist i per tant no ho sé segur, però la panxa aquesta que dius molt probablement és la típica que teniu les noies quan us esteu desenvolupant. És el que es coneix amb el nom de "panxa de nena petita" i és que quan el cos comença a canviar no ho fa tot de cop i és típic que a algunes noies us quedi durant un temps una mica de panxeta. La bona notícia és que acaba marxant i a la vegada que els malucs s'eixamplen, la panxa s'aplana una mica.
No has de fer res especial, simplement tenir uns bons hàbits. Què significa això? Doncs menjar bé i sobretot fer suficient esport (mínim 3 hores a la setmana). Dius que en fas cada dia per tant, felicitats!
Respecte a la alimentació et recomano que parlis amb els pares i els hi expliquis aquesta preocupació que tens per a que examinin si l'alimentació que estàs seguint és equilibrada. No es tracta de que deixis de menjar xocolata i dolços, sinó de que en mengis amb moderació.
Ah, una altra cosa important: estic segura de que tu mateixa et fixes molt en la teva "panxa" i que per la resta de gent això passa desapercebut. Molts cops els propis complexes ens impedeixen gaudir de les coses perquè pensem que les altres persones s'hi fixen tant com nosaltres i al final resulta que no és així.
Es tracta de ser feliç amb el que tenim i no capficar-nos tant amb els "defectes" del nostre físic, ja que si ens posem a mirar, tots en tenim. No hi ha cap cos perfecte, o millor dit, tots tenim un cos perfecte. És el nostre cos, es tracta d'estimar-lo i acceptar-lo.
Una abraçada i gaudeix d'Illa Fantasia, que és molt divertit!!
Laura Medrano