Grans a l'esquena (sico)
hola! be el meu problema és que ja fa un temps, uns 3 anys, a l'hivern i a l'estiu (però em marxen una mica) em surten molts grans a l'esquena i em fan picor. Em fan molta rabia perquè, són molt lletjos i em fa vergonya ensenyar-los, per exemple vull portar una samarreta on l'esquena estigui destapada però no puc perquè s'em veuen els grans. El cas és que vull intentar eliminar-los sense haver d'anar a cap metge, teniu alguna solució?
Laura Medrano

Hola sicossrs!
Els grans a l'esquena són més habituals del que pensem i hi ha moltes persones que en tenen. El problema és que no són fàcils d'eliminar i per tant no hi ha cap solució màgica.
En general pels granets sempre es recomana tenir uns bons hàbits d'higiene (netejar bé la pell per eliminar l'excés de greix i/o maquillatge i/o suor) i en alguns casos pot ser recomanable utilitzar algun tipus de crema.
La nostra recomanació és per una banda que ho consultis amb el teu metge o metgessa (i encara millor si ho fas amb un metge dermatòleg, que és l'especialista) i per altra banda, que no deixis que els granets t'impedeixin gaudir de l'estiu i de les samarretes de tirants o amb l'esquena destapada.
Els granets estan presents en quasi tots els adolescents o sigui que traiem-los tant protagonisme!
:)
Un petó i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano