Com em puc posar morena més ràpidament?
Hola, soc la Sara i tinc 13 anys. Abans de que arribi l'estiu m'agradaria posar-me morena fàcilment, ja que a final de curs anem a l'Illa Fantasia i a l'agost ja estaré morena!! M'agradaria saber si hi ha algun aliment o algun truc per posar-se morena sense haver d'estar hores prenent el sol, ja que m'he de posar crema perquè sinó, em cremo. No es que sigui molt blanca. Tinc la pell d'un to normalet. Més blanca que morena però tampoc sóc pàl·lida, Pàl·lida. Espero que em pugueu ajudar!!!
Gracies!!!
Laura Medrano

Hola Sara!
Efectivament amb el sol s'ha d'anar amb molt de compte ja que prendre'n sense protecció solar és molt molt perillòs. No només pel risc de cremar-te, sinó perquè també està associat a malalties com el càncer i a l'envelliment de la pell. El nostre consell per tant és que SEMPRE utilitzis protecció solar, i els primers dies que sigui una protecció bastant alta, ja que és quan la pell està més sensible. Segons el teu to de pell has de fer servir una o altra crema. Pregunta-ho a la farmàcia.
Sobre els aliments que ajuden a broncejar la pell hi ha molts mites, i un dels que hauràs sentit a parlar és la pastanaga. Si bé és cert que la pastanaga té propietats que són beneficioses per la pell i que ajuden a activar la melanina (que és el que ens fa tenir color a la pell), no és 100% veritat que si en mengem ens ficarem més morenos. La pastanaga és saludable i n'hem de menjar, però no significa que si en mengem tres al dia estarem més morenos. N'hauriem de menjar una quantitat enorme per a que això succeís.
Per tant, pots prendre el sol però amb moderació i usant sempre crema solar amb protecció. Poc a poc aniràs agafant color, però per aconseguir estar morena d'un dia per l'altre només pots o bé pintar-te la pell, o bé fer sessions de Raigs UVA, que jo concretament no et recomano.
Una abraçada!
Laura Medrano