Dubtes sobre l'Anorèxia, ajudaaaaa!!!!
Hola Adolescents, fa uns messos m'estic preguntant sobre què passa quan començes a tindre anorèxia, durant la malatia i al final. Quan ja t'has recuperat d'aquesta malaltia, t'engreixes molt? Et pot sortir celuliltis?
Una altre pregunta que tinc és que, fa cosa d'unes quantes setmanes, vaig començar a menjar molt, i la veritat no sè per a què si igualment, quant m'agafaven aquests atacs menjava de tot i a sobre gens saludable, M'agradaria que em donguesiu consells de com poguer evitar aquests atacs, ja que m'he engreixat en el físic.
Moltes Gràcieees!!!!
Laura Medrano

Hola!!
L'anorèxia és una malaltia molt greu que fa patir molt tant a la persona que la pateix com al seu entorn (família, amics, parella,...). Com que és una malaltia mental, per recuperar-se és necessari fer un tractament especialitzat i treballar coses com l'autoestima, l'autoacceptació, com alimentar-se d'una forma saludable,... Moltes vegades aquesta malaltia comença a aparèixer sense que la persona afectada se n'adoni i sovint és l'entorn qui veu que alguna cosa no va bé.
L'objectiu dels metges i especialistes és que la persona que ha patit anorèxia, pugui fer una vida completament normal i que hagi estat capaç de superar la malaltia, per tant quan estas recuperat no significa que t'hagis engreixat molt, sinó simplement de tenir un pes que sigui saludable. La cel·lultitis no depén del pes, ja que hi ha persones amb tot tipus de cos que en tenen. De fet, el 98% de dones tenen cel·lulitis, imagina't si és normal!
Per evitar aquests atacs amb el menjar, el que et recomanem és que en primer lloc procuris identificar quines són les situacions que et provoquen aquestes ganes de menjar, i sobretot que facis els àpats tal i com toquen per tal de que no tinguis gana fora d'hores i tinguis tendència a picotejar. Si consideres que tens dificultats per a controlar-ho i que això et fa sentir malestar, pots parlar-ho amb els pares o amb alguna persona propera a tu per valorar si necessites que un especialista t'aconselli. Moltes vegades als Instituts hi ha alguns dies a la setmana que hi ha un/a infermer/a que està disponible per a que li feu aquest tipus de consulta sense que sigui necessàri anar acompanyat d'un adult. Investiga a veure si al teu Insti hi ha aquest servei (es diu Servei Salut i Escola).
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano