granets..
Hoola!!
No sé que fer amb els granets. En tinc a la front i a l'esquena. Els de l'esquena no tinc ni idea de com treure-me'ls, però els que em molesten més són els de la cara perquè es veuen més,clar. En tinc des dels tretze anys i sempre em deien que a mesura que passessin els anys anirien marxant... jo em conformava amb això. Però ara tinc 17 anys i aquest any mateix ja faré els 18, és a dir, he acabat l'adolescència i aquell període de canvis hormonals i tot això, i encara els tinc com si em sortissin per primer cop. No haurien d'haver marxat? He provat de tot, un tractament amb mel, diferents cremes, em rento la cara dos cops al dia, fins i tot l'altre dia em vaig anar a fer una neteja de cutis. I sí, els primers dies quasi no en tenia (després de la neteja) però ara em tornen a sortir. Quan em fico la crema es desinflen una mica però al final del dia, reapareixen. No sé si és per alguna cosa que jo menjo...Com que de remeis ja n'he provat moltíssim, us agrairia si em diguéssiu quines són les coses /aliments que els provoquen. Ja que alguna cosa estic fent malament. Què hauria d'evitar?
Moltes gràcieess!!!!!
Laura Medrano

Hola!!
Tu mateixa has comprovat que el tema dels granets és difícil de controlar i que no existeixen trucs que siguin efectius del tot...
Això ens demostra que és un tema hormonal i que a cada persona li afecta d'una forma diferent. Si bé és habitual que els adolescents tingueu granets a la cara (i cos), no tots en teniu en igual quantitat ni durant el mateix període de temps. No t'has d'espantar pel fet de tenir quasi 18 anys i tenir granets ja que li passa a força persones.
A banda de tenir una bona higiene i sobretot intentar no abusar de cremes i maquillatges greixosos, també és important que no te'ls petis ni te'ls toquis molt. Pel que fa a l'alimentació, no s'ha trobat cap relació directa entre aliments i granets, però si que és veritat que tots aquells aliments que són molt greixosos en faciliten la seva aparició. Et recomanem que intentis moderar el consum de fregits, snacks, brioixeria industrial, xocolates amb llet i embotits alts en greixos (xoriç, sobrassada, fuet, bacó, salami,...). Si moderes el consum d'aquests aliments tampoc significa que et deixin de sortir granets, però potser te'n surten alguns menys.
A banda d'aquests consells que has d'aplicar en el teu dia a dia, et recomanem que demanis hora amb un dermatòleg i li comentis la teva situació, a veure que ell/a, com a especialista en la pell et pot recomanar alguna cosa més concreta.
Una abraçada!
Laura Medrano