No ser com fer per engreixar
Hola, hem dic Sonia:
Tinc un problema, tinc 14 anys i peso nomes 33k quan totes les meves amigues pesen 40 o mes. Les meves amigues hem diuen que no es normal, per que jo normalment menjo molt a l'escola. I altres diuen que es genètic, per que la meva mare era molt prima. El cas es que m'agradaria engreixar-me per que ja estic cansada de que hem diguin sempre el mateix. O que persones que acabo de coneixer em preguntin que si soc anorexica o coses aixi i ja m'estic començant a cansar.
Ajudeu-me siusplau, os ho agradeixeria molt
Petons
Carlota López Ballestar

Bon dia Sònia!
Gràcies per escriure al consultori. Dons bé, com diuen algunes de les teves amigues el fet de que estiguis tant prima i el teu pes sigui molt baix és per la teva predisposició genètica. Cada persona tenim les característiques físiques que tenim per els nostres gens. El pes i la musculatura son les úniques que podem canviar una mica però tampoc massa perquè la genètica és la que ho determina. Fa molta ràbia quan no tens cap problema amb l’alimentació i et diuen que ets anorèxica. Molta gent confon estar molt prim amb tenir un trastorn alimentari quan en el fons no és així. No donis importància a aquests comentaris perquè sinó te’ls continuaran fent més.
Pel que fa a l’alimentació, si menges equilibradament no pots fer massa més. Sobretot el que és més important és que no comencis a menjar molts aliments com els dolços, els snacks, etc. per intentar pujar de pes, perquè no ho faràs però si empitjoraràs la teva salut. Si t’incomoda molt pots anar al metge perquè et doni alguna pauta alimentària per fer una dieta per intentar pujar de pes, però tot i així pensa que és molt complicat. Intenta no comparar-te amb les teves amigues, totes sou diferents i per molt que comenceu a mirar com és l’altre no ho podreu canviar i només us pot fer baixar l’autoestima.
Una abraçada
Carlota López Ballestar