Quina es la dieta mes encertada per estar en forma?
Hola a tots,
Soc una noia de 13 anys i faig natació de competició, estic molt forta i prima. Es a dir que m'agrada el meu cos, pero he notat que ha l'adolescència (a l'etapa que estic ara) estic engreixant una mica, res de l'altre món. Pero vull continuar tenint tableta.
Quins son els aliments que m'ajuden mes i els que no? Moltes gràcies!!
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Gràcies per escriure al consultori. La veritat és que no hi ha alumnes que vagin bé i aliments que vagin malament, com has preguntat. El que és important és seguir una alimentació equilibrada, és a dir, menjar de tots els grups d’aliments amb les racions indicades. Pensa que si fas molt esport necessites menjar més ja que gastes molta més energia.
En principi s’han de fer 5 àpats al dia: esmorzar al matí, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar. Hi ha gent que a vegades fa tres esmorzars i altres persones fan el re-sopar que és menjar alguna cosa abans d’anar a dormir.
Pel que fa al menjar has de seguir les indicacions de la piràmide alimentària. Menjar cada dia a cada àpat hidrats de carboni, menjar 5 racions de fruita i verdura, 4 racions de làctics, proteïnes 2 cops al dia i per últim el que si que tenim que menjar de manera ocasional, però no està prohibit són els aliments de la part de dalt de la piràmide (els refrescos, Snack, dolços, etc.).
No t’obsessionis amb el cos ni amb el menjar. La perfecció no existeix així que no te l’exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar