Grans
Hola! Tinc tretze anys i estic desesperada. Tinc molts de grans, més que qualsevol de les meves amigues i, faig tot el possible per treure'ls. No me'ls peto perquè em diuen que és dolent, però em rento dos vegades al dia amb un sabó especial, també vigilo molt en tenir una dieta equilibrada ja que diuen que menjar aliments grassos fa que et surtin més grans, però tot i així no funciona. És normal? Em podeu donar algun consell per que se'm treguin més fàcilment?
Moltes gràcies!
Laura Medrano

Hola!!
Això dels grans a la cara és una cosa que us preocupa molt als i les adolescents, però que formen part d'aquesta etapa vital en la que esteu... El teu cos està canviant i les hormones estan revolucionades, cosa que provoca que et surtin granets al cos (concentrant-se sobretot a la cara).
Fas molt bé de no petar-los, ja que se't podrien infectar i depen de com ho facis et podrien quedar marques a la pell de per vida. També fas molt bé de tenir aquests hàbits d'higiene ja que tenir la pell neta és bàsic, igual que seguir una dieta ben equilibrada.
Ara bé, tot i així és normal que segueixis tenint granets ja que tenir uns bons hàbits alimentaris i d'higiene no farà que les teves hormones parin de funcionar.. Em sap greu, però no hi ha gaire cosa més que puguis fer perquè tot el que m'has explicat és correctíssim.
Paciència i ja veuràs com poc a poc, a mida que compleixis anys els granets van marxant. De totes maneres si realment et preocupa molt, pots demanar als pares que t'acompanyin al dermatòleg (metge especialista de la pell) i a veure si des d'allà et poden recomanar alguna crema concreta o algun tractament per reduir-los, però com t'he dit, el millor és esperar i tenir paciència.
Un petó!
Laura Medrano